Moderator: Moderatorer

Ska tvätta strax och tänkte prova Sonax rich foam schampo i foam lance. De va svärfar som hade köpt nån gång och han tyckte att ja skulle testa. Tror att den är köpt i Ullared och dit ska svärföräldrarna typ snart. Funkar den bra kan han få köpa med någon flaska plus Bosch aero twin torkarbladen, har bara två uppsättningar hemma :-D
Nya bromsskivorna ligger och väntar i Örebro. Trodde att dom skulle komma idag. Står att dom väger 24kg :-o Men det blir kanske bra. Tvätt idag och skivbyte imorgon. Har inga nya EBC greenstuff hemma men ATE ceramic. Eller kan man ta de gamla beläggen (EBC GREENSTUFF) som suttit på i ca tre månader med nya skivor? Annars kan ja även montera ATE ceramic bak så det blir samma lika fram o bak.
Perra83 skrev: tis 09 jul 2019, 10:40 Ska tvätta strax och tänkte prova Sonax rich foam schampo i foam lance. De va svärfar som hade köpt nån gång och han tyckte att ja skulle testa. Tror att den är köpt i Ullared och dit ska svärföräldrarna typ snart. Funkar den bra kan han få köpa med någon flaska plus Bosch aero twin torkarbladen, har bara två uppsättningar hemma :-D
Nya bromsskivorna ligger och väntar i Örebro. Trodde att dom skulle komma idag. Står att dom väger 24kg :-o Men det blir kanske bra. Tvätt idag och skivbyte imorgon. Har inga nya EBC greenstuff hemma men ATE ceramic. Eller kan man ta de gamla beläggen (EBC GREENSTUFF) som suttit på i ca tre månader med nya skivor? Annars kan ja även montera ATE ceramic bak så det blir samma lika fram o bak.
Ceramic! Sen är fälgtvätt sommartid ett minne blott :-)
Höll sig skivorna bara raka i tre månader? Det var illa. Har jag iofs också varit med om men bara med "finskivor" från Zimmermann lustigt nog..

En uppsättning skivor och belägg runt om väger ca 50 kg till min bil. Stackars tobaksbutiken som är ombud åt UPS ringde och hade panik senast.. när jag kom dit låg paketet på golvet precis innanför ytterdörren :-D
Perra83 skrev: tis 09 jul 2019, 10:40 Ska tvätta strax och tänkte prova Sonax rich foam schampo i foam lance. De va svärfar som hade köpt nån gång och han tyckte att ja skulle testa. Tror att den är köpt i Ullared och dit ska svärföräldrarna typ snart. Funkar den bra kan han få köpa med någon flaska plus Bosch aero twin torkarbladen, har bara två uppsättningar hemma :-D
Köpte sonax rich foam berry på Ullared o kör i lancen..riktigt tjockt skum o luktar riktigt gott :-D
Satt på ferodo bromsbelägg bak på V50, började igår men det tog stop eftersom kolvarna skulle skruvas (hade ingen aaaaaning) och hade bara hillbilly-verktyg hemma så jag köpte ett kit på Biltema igår kväll och gjorde färdigt idag.
Walkmann skrev: tis 09 jul 2019, 20:14 Stänkskydd monterade, borttagning av emblem, tonade backljus samt tvätt :-D
7C0BE1C6-E56B-4356-B18B-D4E2222E9E2C.jpeg
ohlala, nu saknas det bara att foliera utblåsen, listerna och takrailsen och grillen svarta, för att slippa se chromet. ;)
UnleashFusion skrev: tis 09 jul 2019, 20:55
Walkmann skrev: tis 09 jul 2019, 20:14 Stänkskydd monterade, borttagning av emblem, tonade backljus samt tvätt :-D
7C0BE1C6-E56B-4356-B18B-D4E2222E9E2C.jpeg
ohlala, nu saknas det bara att foliera utblåsen, listerna och takrailsen och grillen svarta, för att slippa se chromet. ;)

Det står på listan, en sak i taget ;-)
  • 1
  • 1155
  • 1156
  • 1157
  • 1158
  • 1159
  • 1912

Kör igång en tråd för oss me[…]

Xc60 MY23 synliga avgasrör?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 och stör mig[…]

Bra jobbat Xanthopteryx! Nyttig läsning! La d[…]