Moderator: Moderatorer

tjurre skrev: fre 05 jul 2019, 21:33 Inskaffat ett par sprillans nya 19"8 Polestar fälgar till min v60 my 16, nu ska jag bara hitta några schyssta däck :-D Några förslag på storlek och märken? Lutar mot potenza 235/40/19. Har dock standard chassi hört det kan bli problem med 19 tummarna men vi får se, försöker leta fram ett polestar chassi men det är inte lättt så om nån kan peka mig i rätt riktning blir jag mer än glad. Må väl alla rullare där ute ;-)
Potenza är helt okej; finns Michelin pilot S4 eller S4S , Pirelli Cinturato P7

Angående Polestar Performance chassi ser ut som att det inte finns kvar hos bilia, möjligtvis får man väl kanske fråga om det går att beställa via ÅF. Sen får man också ifall fram eller bak är tung eller vad det nu var
UnleashFusion skrev: fre 05 jul 2019, 21:55
tjurre skrev: fre 05 jul 2019, 21:33 Inskaffat ett par sprillans nya 19"8 Polestar fälgar till min v60 my 16, nu ska jag bara hitta några schyssta däck :-D Några förslag på storlek och märken? Lutar mot potenza 235/40/19. Har dock standard chassi hört det kan bli problem med 19 tummarna men vi får se, försöker leta fram ett polestar chassi men det är inte lättt så om nån kan peka mig i rätt riktning blir jag mer än glad. Må väl alla rullare där ute ;-)
Potenza är helt okej; finns Michelin pilot S4 eller S4S , Pirelli Cinturato P7

Angående Polestar Performance chassi ser ut som att det inte finns kvar hos bilia, möjligtvis får man väl kanske fråga om det går att beställa via ÅF. Sen får man också ifall fram eller bak är tung eller vad det nu var
Så är det!
Jag ångrar inte en sekund att jag lät Volvo ÅF montera det på min bil :-)
Ja jisses vart ska man börja? 😂

Haft bilen strömlös, försökt läsa ut oljenivå, kontrollerat lufttryck.

Ringt runt till varenda verkstad i Karlstad för att försöka läsa ut mina felkoder. Det datumet som var längst bort var 8 augusti hos Helmia bil (dvs Volvo). Lite väl lång tid. Nåja, lyckades hitta en snärtig verkstad som bad mig komma ner direkt. Fick koderna utlästa och nollade. Har sen dess kört 10+ mil utan problem. Med tanke på att jag ska upp till Umeå igen på tisdag hoppas jag det håller i sig.

Och ja, monterat dashcamen.
tjurre skrev: fre 05 jul 2019, 23:00 Vet ni nån ÅF som har kvar min har slut:(
Det är väl en beställningsvara och inget som lagerförs lokalt...
Ringde butiken på min lokala Volvo handlare o han sa att alla polestar performance parts utgått. Men vet ni nån Volvo handlare som man fortfarande kan beställa det hos så snälla säg till:)
tjurre skrev: lör 06 jul 2019, 08:18 Ringde butiken på min lokala Volvo handlare o han sa att alla polestar performance parts utgått. Men vet ni nån Volvo handlare som man fortfarande kan beställa det hos så snälla säg till:)
Stabilt om något måste bytas... :-o :-/
Målat det nyblästrade draget samt inre balken till bakstötfångaren ett varv till, snart dags att plocka allt på plats igen. Jag som trodde att gammal kärlek aldrig rostade men det visade sig vara fel. Hursomhelst, det ser lite brutalt ut att åka omkring utan bakre stötfångare.. :-D Men nu ska den snart vara god för 20 år till!
V70 -00
  • 1
  • 1153
  • 1154
  • 1155
  • 1156
  • 1157
  • 1912

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]