Moderator: Moderatorer

Briander skrev:
grillchips skrev:@Briander, vågar man tolka det som relativt stora paket? ;)
Stora runda 8-)
Polestarfälgar? Hehe ;-) men seriöst var de du har nu faktiskt snygga, eller är det bara nytt gummi?
Briander skrev:Ang. för lågt ställda ljus så har jag jobbat med mekar som medvetet ställt lågt med "säkerhetsavstånd" för att kunden inte ska få en tvåa på besiktningen när det gäller xenon-ljus. Men jag förstår att det blir störigt när man inte vill ha det så, jag ställer själv så slipper problemet som tur är.
Det kan jag förstå att man skruvar lite extra och vanliga Jönssons lär inte påverkas av det. Dock är mer störigt att få bilen "underkänd utan krav på efterkontroll" två dagar efter service, det är synd vi inte bor nära varandra, för min bil ;-) Besiktningsutföraren var rätt speciell med, har aldrig sett någon faktiskt öppna fodralet till varningstriangeln och inspektera den, men hellre det när man tänker efter.

Härnäst blir att beställa bromsdetaljer, ska bli spännande. Lurar just nu på Bosch eller ATE, samt om det går byta till ventilerade bak utan att byta ok.
Micce1980 skrev:Det var ju snällt att de tänker på min bilekonomi Bilen har rullat ca 1500 mil sedan förra servicen i alla fall. Men byta ska jag göra snart, för första gången själv sedan länge
Då var dom ungefär halvslitna vid förra servicen, så det är då ungefär samma syn på detta (på verkstäder) som det var när jag jobbade som bilmek (för mer än 30 år sedan) :-D :-D
@Briander: ser fram emot bilder. ;)

Fått hem första vändan med däck. Vansinnigt irriterande att de kör ett däck = ett paket. Återstår att se när nästa 2 dyker upp.
Bild
grillchips skrev: tor 04 apr 2019, 14:52 @Briander: ser fram emot bilder. ;)

Fått hem första vändan med däck. Vansinnigt irriterande att de kör ett däck = ett paket. Återstår att se när nästa 2 dyker upp.
Vem skickar det så?
Jag köpte på däck365, alla fyra gick hela vägen med DLH från Tyskland i sällskap med varandra.

fjohan82 skrev:
Vem skickar det så?
Jag köpte på däck365, alla fyra gick hela vägen med DLH från Tyskland i sällskap med varandra.
Autodoc, däremot verkar däcken skickas från Småland. Iallafall denna vända.
grillchips skrev: tor 04 apr 2019, 15:26
fjohan82 skrev:
Vem skickar det så?
Du fick inte Stark-däck? ;-)

SBergdahl skrev: Du fick inte Stark-däck? ;-)
Fick exakt de Pirelli jag ville ha. ;)
grillchips skrev: tor 04 apr 2019, 15:26
fjohan82 skrev:
Vem skickar det så?
Okej, märkligt sändsätt men bra att de verkar vara till belåtenhet. :-)
@fjohan82, idag kommer batch #2 om man får tro Postnord-appen. :) Även de skickade från Småland.

@esonesson, sådärja, tjusigt!
  • 1
  • 1100
  • 1101
  • 1102
  • 1103
  • 1104
  • 1912

Går att beställa som reservdel p&arin[…]

Gammal modell men verkar ha en framtid…. &[…]

Kan ju bero på att bränslepumpen i tank[…]

Vi hittade felet...dräneringsslangen hade fle[…]