Moderator: Moderatorer

GT-mannen skrev:Ställt på den och kört hem den från sin något dammiga vinterförvaring. Ska tvätta den kommande helg.

/Håkan
Spännande :) Har bara ställt av en bil över april-september och det var lite nervigt men det gick bra efter lite laddning av batteriet.

Fick hem rätt täcklock till staget från bildelsbasen idag, ser ut som det skall nu ;-) 12000 mila service gjord med, de fick äran att byta bromsoljan med, dubbelt så dyrt som på ett annat ställe jag fått offert på men men så är det ibland.
IMG_3458.jpg
IMG_3458.jpg (404.83 KiB) Visad 1133 gånger
SBergdahl skrev:Tvättat och lagt på Refract. Gamlingen ser rätt bra ut än på några stegs avstånd.
Äldre bilar i ett fint originalskick är fina att se på så kör ;-) Farsan har en Fiesta från 04 som han tuffar runt i stan med, inget speciellt men den är finast i garagelängan i alla fall :-)
Micce1980 skrev: tis 02 apr 2019, 20:57
SBergdahl skrev:Tvättat och lagt på Refract. Gamlingen ser rätt bra ut än på några stegs avstånd.
Äldre bilar i ett fint originalskick är fina att se på så kör ;-) Farsan har en Fiesta från 04 som han tuffar runt i stan med, inget speciellt men den är finast i garagelängan i alla fall :-)
Finast i längan brukar inte vara så svårt ;-)

Vid 35000 mil är det mest en fråga om när något dyrt går sönder men än så länge tuggar den snällt på utan att klaga.
SBergdahl skrev:

Vid 35000 mil är det mest en fråga om när något dyrt går sönder men än så länge tuggar den snällt på utan att klaga.
Näe förvisso är det nog rätt lätt. ;-) Men den är som ny, har inte en fläck av tjära eller flygrost och blänker fint.

Man vet ju aldrig när något händer så koppla av och byt lite slitdelar och håll den fin :-)

Ps. Satte in glasögonhållare på passagerarsidan med så damen kan få förvaring med
Micce1980 skrev: tis 02 apr 2019, 21:20
SBergdahl skrev:

Näe förvisso är det nog rätt lätt. ;-) Men den är som ny, har inte en fläck av tjära eller flygrost och blänker fint.

Man vet ju aldrig när något händer så koppla av och byt lite slitdelar och håll den fin :-)

Ps. Satte in glasögonhållare på passagerarsidan med så damen kan få förvaring med
De uppenbara slitdelarna är bytta så om inget går sönder så ska den nog rulla på utan åtgärd ett bra tag till. Det är egentligen automaten jag är mest orolig för, resten är ju rätt skottsäkert.

Glasögonhållare har jag tänkt på några gånger men det blir aldrig av, kanske ska ta tag i det..
Köpt sommargummin till V90n, 245/35/21, Pirelli P-Zero. Nu blir det nudlar ett tag framöver.
  • 1
  • 1098
  • 1099
  • 1100
  • 1101
  • 1102
  • 1912

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]