Moderator: Moderatorer

#1307980
Nya däck nu igen 😍😍

Ja köpte nya däck till farsan och smackade dit dom på bilen i måndags. Continental Ecocontact 6. Pensionären blev glad. Han fyller år om två veckor så det blev en tidig present. Men fy fan va försiktigt han kör. Ja såg till så han fick nya bromsar bak för två år sedan. Hjullager o allt satt i skivan, det blev en fin present då med!! Nu såg skivorna ut som sju svåra år!! Underkänt fick han av mig det kan ja lova.
#1307992
Perra83 skrev: tor 28 mar 2019, 20:30 Nya däck nu igen 😍😍

Ja köpte nya däck till farsan och smackade dit dom på bilen i måndags. Continental Ecocontact 6. Pensionären blev glad. Han fyller år om två veckor så det blev en tidig present. Men fy fan va försiktigt han kör. Ja såg till så han fick nya bromsar bak för två år sedan. Hjullager o allt satt i skivan, det blev en fin present då med!! Nu såg skivorna ut som sju svåra år!! Underkänt fick han av mig det kan ja lova.
Absolut, måtte de hålla mer än en säsong denna gång.... :-)

Min mamma kör precis på samma sätt...
Jag måste göra något åt det när jag åker och hälsar på över påsken, kanske låna bilen och köra en runda och låta bromsarna verkligen få jobba.
#1308021
fjohan82 skrev:
Perra83 skrev: tor 28 mar 2019, 20:30 Nya däck nu igen 😍😍

Ja köpte nya däck till farsan och smackade dit dom på bilen i måndags. Continental Ecocontact 6. Pensionären blev glad. Han fyller år om två veckor så det blev en tidig present. Men fy fan va försiktigt han kör. Ja såg till så han fick nya bromsar bak för två år sedan. Hjullager o allt satt i skivan, det blev en fin present då med!! Nu såg skivorna ut som sju svåra år!! Underkänt fick han av mig det kan ja lova.
Absolut, måtte de hålla mer än en säsong denna gång.... :-)

Min mamma kör precis på samma sätt...
Jag måste göra något åt det när jag åker och hälsar på över påsken, kanske låna bilen och köra en runda och låta bromsarna verkligen få jobba.
En klassiker när man besöker farsgubben, han brukar be om att vi tar hans bil så den får "rensas ur" som han säger ;-)

@Briander Bilen är nära nog komplett nu :)
#1308085
Great... tvättade bilen igår efter däckbyte och märkte på taket, motorhuven och på alla 4 dörrar där någon har använt nyckel eller något vasst och dragit raka sträck/cirklar och massvis med repor vid förardörr-handtaget. Taket har dom djupare repor än dörrar och huv.. Jättekul!! :mad: :mad: ..
#1308149
Hämtat sommardäcken som kom idag och lastat fälgarna med det utslitna gummit...
Det blir fullt i en V60 med 8 stycken 19"... :-)
Vädret ser ut att bli stabilt framöver, får fundera på om jag ska byta denna helgen eller nästa.
20190329_174402-3024x2268.jpg
20190329_174402-3024x2268.jpg (203.35 KiB) Visad 895 gånger
20190329_174858-3024x2268.jpg
20190329_174858-3024x2268.jpg (333.93 KiB) Visad 895 gånger
SMHI Stockholm.JPG
SMHI Stockholm.JPG (37.49 KiB) Visad 895 gånger
#1308158
@fjohan82. Ahh, vill med ha nytt gummi.. Hade ju 3,2mm så får vänta lite. Fick köra och hämta sambon en liten bit bort och det var första vändan med sommardäcken, känns bra mycket trevligare tycker jag nog :-D Vad är det för bagagerumsmatta?
#1308166
Micce1980 skrev: fre 29 mar 2019, 18:54 @fjohan82. Ahh, vill med ha nytt gummi.. Hade ju 3,2mm så får vänta lite. Fick köra och hämta sambon en liten bit bort och det var första vändan med sommardäcken, känns bra mycket trevligare tycker jag nog :-D Vad är det för bagagerumsmatta?
Förstår det, idag var det 10-15 grader så vinterdäcken kränger och far. Dom blir ju sjukt mjuka vid de temperaturerna...
Mattan är Volvos vik/vändbara så när baksätet fälls kan man vika ut den. Det går dessutom att välja vilken sia man vill ha uppåt även med bakre ryggen uppfälld: Tyg eller plast/gummi.

Ska för övrigt lägga om däcken på vinterfälgarna: Ymir som satt på vid leverans ska bli nästa vinters fälgar och få Hakka R3-däcken.
Titania ska få sommardäcken från Ymir-fälgarna som sen ska säljas. Många ekrar är snygg, men jobbigt vintertid. Detta är bättre på sommaren.
  • 1
  • 1095
  • 1096
  • 1097
  • 1098
  • 1099
  • 1862

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]