Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Fick på mitt första lager Ultima Paintguard plus+ förra helgen, på både fälgar och lack, ett par regnskurar i veckan visade att det pärlar sig lika bra som efter en heldagsvaxning och första tvätten av fälgarna visade att bromsdammet i stort sett bara var att spola bort.
Kommer absolut fortsätta med Ultima, när man ändå skinnar bilen efter tvätt tar det max fem minuter till att lägga på ett lager...
Hoppades jag kunde säga att sommardäcken är på.
Började lördagen med att åka med sommarhjulet som hade en skruv i sig till Infosite.se för att diskutera läget med min vän där. Efter att ha plockat av gummit och tagit ut skruven så verkade det till en början som att det inte var punka men när allt var återmonterat så visst pös det ganska friskt från det gamla hålet.
Så, det var bara att lämna kvar däcket så de får lösa det bäst de vill. Väntar nu ivrigt på ett samtal om att det är färdigt, då slänger jag in resterande 3 däck i bilen, åker dit och får ett nytt och fint däck samt hjulskifte på samma gång.
grillchips skrev:Hoppades jag kunde säga att sommardäcken är på.
Började lördagen med att åka med sommarhjulet som hade en skruv i sig till Infosite.se för att diskutera läget med min vän där. Efter att ha plockat av gummit och tagit ut skruven så verkade det till en början som att det inte var punka men när allt var återmonterat så visst pös det ganska friskt från det gamla hålet.
Så, det var bara att lämna kvar däcket så de får lösa det bäst de vill. Väntar nu ivrigt på ett samtal om att det är färdigt, då slänger jag in resterande 3 däck i bilen, åker dit och får ett nytt och fint däck samt hjulskifte på samma gång.

Hade en skruv i däcket i somras som en sommargotlänning måste tappat, Däck Bosse i Slite drog ut den, sen tryckte han ner något nerkladdat gummi i hålet. Det höll tätt säsongen ut. Du hade säkert bara otur. Hoppas det löser sig! :-)-)
Börjat med classic-lackeringen av bakstöten samt inhandlat startgas för att kolla läckage imorgon, ska riva insuget vilket som men kul endå :wink:
Har fått på sommardäcken! :)
Bild
Synd att det pajar förbrukningen så mycket med större fälgar.. annars skulle nog en storlek eller två större se bättre ut. ;)

Svängde också förbi gubbdagiset och köpte tygmattor! :)
Bild
Snyggt :-)-) Hur mycket tycker du det påverkar förbrukningen? För mig märks det inte så stor skillnad på landsväg, men markant i stadskörning med mycket start stop vid rödljus.
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 1912
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.