Moderator: Moderatorer

Ett litet blåställ precis som sin far kanske han skulle ha! ;)

Haha förarstolen, KNAPPAST. Så som han river runt fastän han är fastspänd i sin stol i baksätet, vågar inte ens tänka på vad som skulle ske om han fick gå lös helt. :D
Har tvättat bilen för 20 kronor.
Användarvisningsbild
av Kompe
Precis beställt filter och packning till växellådan på min 960. Olje byte till sommar'n 8)
Fanns inget filter sa volvo, fanns visst sa oem leverantören :lol:
V70:
Skiftat däck så sommardäcken hamnar på de fälgar som vinterdäcken satt på. Har samma dimension, 205/60-16, på sommar- och vinterhjulen. Kallas av vissa här för ballongdäck. Har dom då jag vill uppnå högsta möjliga komfort.

740 GL:
Satt dit låsbart tanklock. Efter drygt 53000 mil försvann det gröna tanklocket. Oklart om det beror på eget slarv eller stöld. Nu fick 740 Turbon låna ut sitt röda (bly-bensin?) lock, då den inte är i trafik för tillfället.

Vagnarna står och vilar i carporten :)
Bild
GustavE skrev:V70:
Skiftat däck så sommardäcken hamnar på de fälgar som vinterdäcken satt på. Har samma dimension, 205/60-16, på sommar- och vinterhjulen. Kallas av vissa här för ballongdäck. Har dom då jag vill uppnå högsta möjliga komfort.
Det är ju standarddimension.... Och den bästa förutom på greppet och känslan.. :P
Änsålänge idag:

-Monterat den nylackade backspegeln

-Demonterat samt monterat tillbaka passagerardörrens dörrsida, plastramen som ska sitta vid högtalarens hål hade ramlat ner (hände nog innan jag köpte den) för när man åkt på låga varv så bilen vibrerar lite extra så har det skramlat från den dörren.

-Bytt till led i instrumenthuset

Bild

Det jag tänkte försöka hinna idag/inatt också är:

-Slipa ner och lacka om den andra backspegeln

-Byta drivremmar om jag hittar en skruv jag behöver på järnaffär

Även köpt lödpenna så blir att träna på ett mätarhus jag har liggandes för att se om jag kan få i ordning min tankmätare (som svajar runt, är inte helt död)

Skönt att vara ledig :lol:
Köpte nya fälgar! :D Hade 18 tums midir förut. Nu 19 tummare.

Bild
Användarvisningsbild
av P210
Monterat mina sista eBayfynd $62!, aluminiumpedaler och växelspaksknopp, har velat länge om jag ska byta, polaren har en MY12 och menar att jag nedgraderar min Summum till "Classic Momentum" medan jag hävdar att det är uppgraderat till "R-design" - tror han bara är avundsjuk på mina elstolar..
De är snyggare än originalen åtminstone :wink:
...Nu ska jag bara jaga reda på en billig sportratt som matchar resten...

Bild
Bild
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 1912

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....