Moderator: Moderatorer

Erik Å skrev: lör 10 jan 2026, 20:37
UnleashFusion skrev: lör 10 jan 2026, 20:30 ..undra vad en sådan kostar nuförtiden..
Om du absolut vill veta så kan du leta upp dem i sprängskisserna på volvopartswebstore.com. Ta sen usd-priset x 10 (eller hellre x 11) så lär du vara rätt nära priset i svensk volvobutik ;-)
När man väl har artikelnumret kan man googla 'volvo' <nr> och med lite tur hitta prisvärda ersättare..
Jo sant, vilket jag gjorde: https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... t/1069478/ , billigaste var från aeromotors (kostade 291kr/st) OEM och https://vparts.se/se/volvo-v70/v70-08-1 ... 42201.html (o visste inte att vparts tog hem 5000K).. kanske bör prova dessa!
Idag har jag tankat bensin i 745-an. 98 oktan för jag har höjt tändläget 4°. Den började strula när dom bytte till E75 (vinter etanol) och har inte fått den till att gå utan det blir felkod. Så nu blir det bensin ett tag tills, antingen det inte blir felkod eller tills jag hittat felet (tjyvluft???)
Kör fortfarande på sommardäck. Skulle bytt förra måndagen men vi fick "riktig" vinter här. Kallt, riktigt kallt (ner till -15°) flera cm snö...... Så jag har inte kört med den på en vecka nu. Igår fick jag dock försöka få igång den, skulle åka och hämta vårat låga släp. Blev tvungen att åka och hämta 1,5 m³ ved, gick så där. Sätter igång motor och kupévärmare, och borstar av c: 10 cm snö. Efter en timme gick jag ut och skulle stara den. Stendöd, inget batteri....Hämtade laddaren (Biltemas Ctec kopia) och väntade c:a 40 minuter. Så startade den och jag kom iväg. Så nu sitter jag framför en varm kamin och skriver detta. I morron ska jag försöka få på vinterdäcken, ska bli plus grader några dagar nu innan vintern kommer tillbaka.....
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
Eftermontera kupevärmare

Dom två systemen har inget med varandra att […]

Vdash

Aa det var ju riktigt tråkigt att höra […]

Jag kör på Sailun ice blazer wst3 xl […]

dieselvärmare v70 d5