Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er , ville bara dela med mig en del tankar av ovanstående bil som jag haft nu i 2 år som företags bil och främst dela till er som ev går i tankar på köp av en liknande bil .
Det är väl som att svära i kyrkan kanske men men ..
För en så pass dyr bil så är info systemet helt katastrofalt dåligt radion fungerar lite som den vill ibland inte alls och sen hoppar den igång efter typ 5-10 min !!! Man får ständigt starta om systemet hela tiden å uppdateringar funkar ibland å ibland inte .
När man kör med bilen runt 110 /120 så är det ett vinande ljud som är högst irriterande .
Vid rejält gaspådrag så klonkar det i drivlinan .
Den har slutat att ta laddning å då byttes nått laddrelä .
Räckvidden är helt obegriplig att förstå spec vintertid har aldrig kommit i närheten av vad man säger att bilen skall prestera .
Backkameran är ofta helt svart i skärmen .
Imma på rutorna vintertid är bara att vänja sig vid tydligen !!
Kan ju ha haft ett dåligt ex men ser här på forumet att alla ovanstående problem är ständigt förekommande och för det priset bilen kostar ska det verkligen vara på det här sättet va tycker ni ??
Nu är företags leasingen slut å tack o lov att ja inte köpt en privat , behöver jag säga att det kommer inte bli en Volvo igen .
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]