Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Försökte mig på att installera Volvos takmonterade lastgaller men klantade mig rejält.

När jag skulle lossa plaströret som man använder för att lotsa/leda in en av skruvarna i karossens infästning trillar skruven ner någonstans bakom, i karossen bakom alla plastkåpor.

Någon som varit med om samma och har en lösning?

Har försökt suga upp skruven med dammsugare med smal plastslang men ej lyckats.

Kan man hitta ny motsvarighet av skruven på bauhaus/hornbach?

vill ogärna slita ner hela inredningen för att lokalisera den - om jag kan undvika.
Wiciman skrev: ons 25 dec 2024, 19:48 ..Kan man hitta ny motsvarighet av skruven på bauhaus/hornbach?
Lägg upp en bild om du har fler likadana skruvar så kanske vi kan hjälpa till
Testa att tejpa en liten magnet längst ut i änden på en gardinspiral och "fiska" bakom panelerna
Eller en teleskopisk magnet
Tack för kloka svar. Har provat med magnet i snöre. Teleskopmagnet blir svårt iom läget/vinkeln på hålet.

På bilden ser ni den förlorade skruven (”F”) och plaströret som används för att föra den på plats.

Här är manualen:
https://www2.bilia.se/globalassets/comm ... O6YJaAStm9
IMG_6863.jpeg
IMG_6863.jpeg (201.78 KiB) Visad 2482 gånger
Senast redigerad av 1 Wiciman, redigerad totalt 0 gånger.
Den borde kunna ersätts med skruv som har samma diameter och gänga (sågas av om den är för lång) och brickan ersätts kanske med en så kallad lågmutter.
Då kan man dra fast den utan att riskera att samma sak händer igen.

Skruvar och muttrar finns i lösvikt och går att köpa styckvis på bl.a Bauhaus och Hornbach.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]