Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis hämtat ut min XC40 B4 Plus Black 2025 och blev lite besviken på Volvo för att de tydligen tagit bort Pilot Assist och Adaptive Cruise Control på denna. Jag hade dessa på min "gamla" XC40 2019. Jag har varit i kontakt med säljaren som säger att min bil "bara" har den traditionella farthållaren kvar. Jag har även kontaktat Volvo Support för att få ett svar från dem men inte fått svar ännu. Till saken hör att både Pilot Assist och Adaptive Cruise Controll finns tydligen på de andra Volvo modellerna t.ex. XC60 och V60 My 2025.
Finns det någon av Er som har samma "problem" med detta??
Tagit bort har man ju inte gjort, men dom ligger i förarstödspaketet som man får välja till på samma sätt som klimatpaketet.

/Thomas
Tyvärr tog jag för givet att det skulle vara samma innehåll i 2025 som den gamla 2019 utan att man behövde köpa några tillägg på förarstöd så jag kollade inte så noga.
Jag tycker att det skulle kunna vara standard på XC40 som det är på de andra Volvo-modellerna. Jag får väl höra om det går att eftermontera Pilot Assist, men troligen inte.
/L-G
I min från 2020 eftermonterade jag för ~4500. Fick jobba på verkstaden rätt mycket då de först sa att de inte gick. Nu har ju jag en äldre en din men Volvo nummer för 2020 VO 32207069. Uppger man det så hittar verkstaden.
Belysning xc60 2021

Även då den är på vet jag in[…]

Felkod 322 - B230f LH2.4

Har du nollat felkoderna? Måste ju frå[…]

Vilken mjukvara har ni?

Men den gör nog det för att det är […]

Funkar nog lättast med ett skruvstäd om […]