Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antonijo
#1553098
Hej på er,

Har haft problem med laddboxen hemma i stort sett från installationen.
Det som händer är att personsyddet löser ut och detta händer oftast direkt vid anslutning av bil,
dock inte uteslutet. Har hänt några gånger att den har laddat några procent.
Den löser ut ca 3-4 gånger per månad och jag tömmer batteriet till ner till iaf 20-30% varje dag.

Jag kör ganska mycket och det är inte ok när man vaknar för att se att man inte kan ta sig till jobbet
och behöver ladda på morgonen.

Har haft många turer med min elektriker som skulle kika på detta men har ej hänt ännu.
Kommer ihåt att han nämnde att det kunde vara något med bilen som gjorde att den löste ut.
Jag tycker det låter osannolikt då jag har laddat hundratals gånger på jobbet utan ett enda misslyckande.
Detta har alltså pågått under 1,5 år och hänt bara hemma hos mig.

Är det någon av er som haft detta problem?
Bilen är en sen 2022 P6 Recharge. Utplockad i april 2022.
Laddboxen är en Wallbox PulsarPlus

/Frustrerad
av Johan4321
#1553111
Jag började få liknande problem i våras att laddboxen (ChargeAmps) ibland slog ifrån efter några minuters laddning. Bilen laddade utan problem på andra laddare. Till slut var boxen helt död och det visade sig att jordfelsbrytaren hade lagt av. Efter att ha bytt jordfelsbrytare laddar boxen felfritt igen.

Elektrikern sa att han hade bytt några fler jordfelsbrytare av märket Garo, så kanske hade de problem med en tillverkningsserie för ett par år sedan.
av Antonijo
#1553141
Fick samtal av min elektriker äntligen imorse.
Han misstänker jordfelsbrytaren och ska komma och byta den imorgon.
Jag återkopplar om någon vecka igen...
Fläkthelvete

Hej! Har en V60 recharge -24 där jag mä[…]

Lågt däcktryck

Nu har jag fått bytt samma givare i onsdags […]

Har haft exakt samma problem i min xc60 T8. Skall[…]

Hej, Vi har konstaterat att generatorn är d&[…]