Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dotdeas
#1525687
Har problem med mina föräldrars XC40 T3 2019 med manuell växellåda. Efter en bilen varit inne för nån fix med ny mjukvara som var tvunget på modellen så har växlingen på bilen blivit helt hemsk. Står bilen stilla kan det vara omöjligt att få i varken 1an eller R. När man kör kan det vara omöjligt att få i 5an, ibland även 6an. Står man stilla och lägger i R t.ex. så visar den digitala displayen ingenting, så får man hålla på och försöka allt från 3 till 30 ggr så har man tur går det tillslut. Bilen var inne för kontroll och efter 6 timmar hade dom fortfarande inte hittat något fel utan ville ha in den igen för mer felsökning.

Någon som varit med om liknande problem eller hört någon som varit det? Och att det uppstår efter en påtvingad uppdatering kan ju vara tillfällighet med samtidigt undrar man ändå?
av dotdeas
#1525713
Fysiskt är det inga problem, växelspaken känns som den lägger i dom som dom ska men bilen registrerar det inte så när man släpper på kopplingen händer inget och displayen registrerar inte det i panelen heller.
MartinS V60 D4 R-Design

Nu har jag kört med den nya krängningsh&[…]

Amazon rätt ratt?

På svärmors -68 Amazon satt en så[…]

Här har jag hittat en video på YT som b[…]

Jag håller med Frasse om loggan. Jag tycker […]