Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... -november/

"Det innebär att den som köper eller beställer en klimatbonusbil efter den 8 november 2022 inte kommer erhålla klimatbonus"

Så om det är någon som funderar eller är på gång att beställa så är det med andra ord hög tid nu
Senast redigerad av 1 Moody, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
Derank skrev:Och där dog nybilsförsälningen av och beggpriserna rusade i taket igen.........
Nja, jag tror from onsdag så kommer man sälja diesel och bensin istället ;-)
av Sevir
Beställde en C40 ikväll. Skulle vänta till våren men illa tvungen för inte gå miste av bonusen
av Lockis
Sevir skrev:Beställde en C40 ikväll. Skulle vänta till våren men illa tvungen för inte gå miste av bonusen
Hoppas det finns några pengar kvar i bonuspotten när din bil är redo för utbetalning.
av Sevir
Lockis skrev:
Sevir skrev:Beställde en C40 ikväll. Skulle vänta till våren men illa tvungen för inte gå miste av bonusen
Hoppas det finns några pengar kvar i bonuspotten när din bil är redo för utbetalning.
Enligt pressmeddelandet ska det tillfälligt tillsättas pengar för 2023 för täcka upp behovet.
Är det någon som tror att "malus" också försvinner?

När bonus/malus kom var jag rätt säker på att bonus-delen med tiden skulle försvinna, men att malus skulle bli kvar. Så ser det också ut att bli.

På det hela tycker jag att det är bra att "bonusen" försvinner. Det har inte varit ett effektivt utnyttjande av mina skattepengar att betala ut dessa miljöbonusar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]