- mån 11 jun 2018, 22:07
Fick svar från min. De har lyckats köra in 2v och det är positivt!
Moderator: Moderatorer
iFortyCC skrev: Känns ungefär som när man skall välja kö i affären. Även om man väljer den kortaste och snabbaste kön, nog fanken tar den längst tid när man väl ställt sej därDu ska inte titta på den kortaste kön, du ska titta på vad folk har i korgen. ;)
iFortyCC skrev: ↑tis 12 jun 2018, 21:59 Gjorde en liten observation idag. Försökte bygga en XC40 D3 R-Design i Min Volvo idag och detta går inte. Som alternativ erbjuds man istället T4 om man skall välja R-Design. Så här har det inte varit tidigare och det fungerade när jag gjorde beställningen på min med D3 R-Design i februari.Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.
Känns ungefär som när man skall välja kö i affären. Även om man väljer den kortaste och snabbaste kön, nog fanken tar den längst tid när man väl ställt sej där![]()
iigloo skrev: ↑ons 13 jun 2018, 00:23 Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.Nej. Däremot kommer allt NYA modeller som lanseras efter 2018 vara delvis eller helt elektifierade, dvs finnas som lätthybrider, hybrider eller elbilar.
dfa skrev:Jo, läs andra stycket...iigloo skrev: ↑ons 13 jun 2018, 00:23 Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.Nej. Däremot kommer allt NYA modeller som lanseras efter 2018 vara delvis eller helt elektifierade, dvs finnas som lätthybrider, hybrider eller elbilar.
Det gäller så klart inte redan existerade modeller, dvs alla du kan köpa idag.
Personligen hoppas jag på att även CC modellerna (V90, V60) kommer komma som hybrider, men det är oklart.
grillchips skrev:Ja?Varje år kommer en ny modell av fjolårets.
"Alla nya Volvo modeller som lanseras från och med 2019..."
Nuvarande modeller kommer fortfarande ha diesel som alternativ även efter 2019.
Uppdatering: Lagt tillbaka kontakten så den […]