Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GoranM
Hej!
Det är en XC40 D3 från 2019, momentum.
Jag har knappar i luckan och sensorer i stötfångaren monterade för öppning och stängning av lucka, men den är manuell (gasfjädrar). Jag skulle vilja uppgradera till eldriven lucka. Hårdvaran kan ja montera, men vad behövs mer?! Är det någon som har gjort detta eller vet mer om ämnet?!
Tacksam för input! :-D
av JockeWhbg
Hej!
Jag är också intresserad av denna fråga. Min XC40 har också knapp i luckan och öppnar(låset) när man rör foten under stötfångaren. Men det sitter vanliga gasfjädrar. Har alla modeller detta? Eller har de elektriska motorerna gått sönder så man har satt gasfjädrar istället, billigare än att laga? Köpte bilen begagnad av en bilhandlare.

/Jocke
av binkie
JockeWhbg skrev: sön 11 maj 2025, 10:07 Hej!
Jag är också intresserad av denna fråga. Min XC40 har också knapp i luckan och öppnar(låset) när man rör foten under stötfångaren. Men det sitter vanliga gasfjädrar. Har alla modeller detta? Eller har de elektriska motorerna gått sönder så man har satt gasfjädrar istället, billigare än att laga? Köpte bilen begagnad av en bilhandlare.

/Jocke
Låter som att någon satt dit vanliga gasdämpare.
Ring din närmaste ÅF och be de kolla i bilens spec.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]