Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
Min bil blev påkörd så då kontaktade jag mitt leasingbolag och dom sa att jag skulle kontakta Folksam, ringde dom som då sa att leasingbolaget borde ha sagt till mig att åk till Volvo i Västerås, åkte till Bilia som tittade på bilen men sa sedan att vi har blivit av med möjligheten att reparera din bil, du får kontakta Folksam som har vagnskadan på elbilar :-o
Ringer Folksam igen och får då reda på att Bilia får inte göra något åt den utan gå in på den sidan via mailar till dig så kan du välja där, valde då Volvo Car i Enköping, pratade med deras kundmottagare som bad mig skicka in foton på skadan, gjorde det direkt och han sa att du bör nog inte använda bilen för framlyset är glaset helt paj och kommer det in vatten där så kan det bli många konstiga följdfel, tog ut en hyrbil från Hertz.
Ringde Volvo efter ca 1 vecka och frågade hur det gick men kundmottagaren hade strul på datorn men lovade att ringa upp så snart den kom igång, mailade efter ca 4 timmar och frågade hur det gick med datorn men fick inget svar, mailade efter ytterligare en vecka men inget svar, nu har det gått en månad sedan min bil blev skadad och från Volvo Car har ingen hört av sig och när jag frågar Folksam så var tydligen det viktigaste att informera mig om att hyrbilskostnaden betalar dom bara i 65 dagar sedan får företaget jag jobbar åt stå för kostnaden själva
Jag frågade Folksam vad den normala tiden var för att få en kalkyl från en verkstad och det var 1-14 dagar så då frågade jag dom om dom inte tyckte det ar lång tid när det gått 1 månad utan svar, då bad dom mig att kontakta Volvo Car och fråga varför Folksam inte fått sin kalkyl, blev lite "arg" då och skrev att det måste väll vara ert jobb att lösa det

Så min varning till er som åker elbil och den har vagnskadegarantin hos Folksam, välj inte Volvo Car i Enköping eller så är det bara jag som haft otur med dom. Har fungerat bra med Bilia i Västerås men dom får jag ju inte anlita
Bilagor
Skärmbild 2024-11-08 082922.png
Skärmbild 2024-11-08 082922.png (414.7 KiB) Visad 4638 gånger
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]