Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kvarten71
Hej , fick varning om att kolla däcktrycket och då jag skulle kolla detta så va det 2,3 bar runt om utom 1 däck som hade 2,4 bar . Men när jag kollar vilket däcktryck som skall vara enligt dörrskylten samt instruktionsboken ska det vara 2,8 bar ? Någon som vet att detta stämmer för isåfall har däckverkstan slarvat ? Har 255-50-19 bak å 235-50-19 fram recharged model -23 .
Användarvisningsbild
av leiwi
Vid mätning med 2 olika tryckmätare så visar dom sannolikt olika tryck ,men däcktrycket skall ju vara lika i alla fyra hjulen
av Malmstroem
Bestäm dig för vilket tryck du vill ha i däcken. När du pumpat (eller eventuellt släppt ut) så nollställer du däcktrycksövervakningen:
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5112893c24

Jag finner det osannolikt att dTPMS skulle reagera för en skillnad på 0,1 bar. Däremot om du inte nollat systemet efter att ha bytt däck, då kan du mycket väl få felmeddelande.
av valln
Nör Volvoverkstaden hade glömt fylla på luft vid skiftet larmade bilen om för lite luft eller hur det nu stog, tror det var runt 2.2.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Kvarten71, Man kan inte lita på att de sätter i "bilens" däcktryck, man får be de och dubbelkolla själv i så fall
av UnleashFusion
det känns som nästan alla däckfirmor/verkstäder sätter som standard på 2.2-2.4 bar runt om, sen får man själv åka till en mack och fylla på utöver det däckfirman skickade i. har varit så för mig dom senaste 10åren. ligger alltid runt 2.2-2.4 och sen fyller jag till 2.6-2.8(vinter) och på sommaren på mina större hjul kör jag på 3-3.2bar
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]