Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av affie
Några gamlingar i släkten har nyligen köpt en XC40 och kvinnan (ca 162 cm) klagar på att bältet skaver mot halsen. Jag har försökt hjälpa dom med inställningar för stol/bälte och får bältet sitta okej initialt men hon säger att det kryper upp mot halsen när hon suttit i bilen ett tag vridit sig och tittat höger och vänster.

Har någon upplevt liknande problem och tips på eventuella lösningar?
affie skrev: lör 02 nov 2024, 16:15 Några gamlingar i släkten har nyligen köpt en XC40 och kvinnan (ca 162 cm) klagar på att bältet skaver mot halsen. Jag har försökt hjälpa dom med inställningar för stol/bälte och får bältet sitta okej initialt men hon säger att det kryper upp mot halsen när hon suttit i bilen ett tag vridit sig och tittat höger och vänster.

Har någon upplevt liknande problem och tips på eventuella lösningar?
I detta situation känns det som man får skaffa typ "bälteskudde" för att motverka skaver. även om Volvo "skulle" byta ut bältet(vilket jag inte kan tänka mig att dom gör) så kommer det vara samma material på den nya bältet.
typ sånna eller liknande: https://www.temu.com/se/--par--bilb%C3% ... 6qmcl0ixmo
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]