Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Er det noen som har montert motorvarmer og kupekontakt på en 2019 XC40 T4 AWD? Jeg har montert motorvarmeren med kabler, men måtte gi opp å få på plass kupekontakten. Jeg finner ikke punktet der kabelen skal gå i gjennom torpedoveggen. Jeg har Volvos installasjons beskrivelse, men klarer ikke å tyde bildene. Det er bensinvarmer på bilen, kan det hende at den står i veien for pluggen i torpedoveggen? Jeg lurer også på hvordan man skal klare å stripse kablene fast til styresnekka. Det er jo umulig å komme til uten å fjerne traversen. Tips mottas med takk!
Är det någon som har några tips? Försöker använda google translate för att översätta till svenska.

Har någon installerat en motorvärmare och kupékontakt på en 2019 XC40 T4 AWD? Jag har monterat motorvärmaren med kablar, men fick ge upp att få kupékontakten på plats. Jag kan inte hitta punkten där kabeln ska gå genom torpedväggen. Jag har Volvos installationsbeskrivning, men kan inte tyda bilderna. Det sitter en bränslevärmare på bilen, kan det vara i vägen för pluggen i torpedväggen? Jag undrar också hur man ska klara av att strippa kablarna till styrmasken. Det är omöjligt att ta sig dit utan att ta bort traversen. Tips mottages tacksamt!

https://accessories.volvocars.com/no-no ... /XC40/2019
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]