Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och tänkte leta reda på en nyare volvo, men inte helt lätt att förstå specarna. Ett av kraven jag har är att få dynamiska strålkastare.
Har alla V60 och XC60 (och V90) det som standard? Eller är det standard från en viss årsmodell. Eller måste man lyckas hitta rätt tillbehörspaket?

Lutar som mest åt en V60 T6, hur är det med de? Standard med dynamiska strålkastare? men beroende på vad jag finner så kan det eventuellt bli en annan modell/motor
Smurf007 skrev: Igår, 20:19 Jag har tröttnat på min gamla XC60 och tänkte leta reda på en nyare volvo, men inte helt lätt att förstå specarna. Ett av kraven jag har är att få dynamiska strålkastare.
Har alla V60 och XC60 (och V90) det som standard? Eller är det standard från en viss årsmodell. Eller måste man lyckas hitta rätt tillbehörspaket?

Lutar som mest åt en V60 T6, hur är det med de? Standard med dynamiska strålkastare? men beroende på vad jag finner så kan det eventuellt bli en annan modell/motor
äldre V60 såsom 2018-2020 har jag för mig att det var tillval antingen som enskild eller i paket med lulul med dynamiska strålisar.

typ .. nu kan jag inte se alla MY för V60 men tar som exempel årsmodell 2021. sålänge det är momentum eller högre så är det inbakat med "LED-strålkastare med automatisk avbländning och ljushöjdsreglering" (som jag tror är "dynamiska strålkastare" ?? https://helmia.se/wp-content/uploads/20 ... 0_2021.pdf (får se om någon annan är mer insatt i det)
Nej det där är inte dynamiska. Det måste heta dynamiska. De med led strålkastare med automatisk avblädning och ljushöjd är absolut inte dynamiska. Jag har dessa så det måste stå/heta dynamiska

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.