Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60. Jag har i dag Audi och haft ett tag.
Dock har jag sett i en del foum och youtube videos kommentarer där det verkar som Volvo och Brandt inte är så bra på att möta kunder som fått olika problem med sina nya Volvos. Saker som mjukvaruproblem nämns ofta.
Samt att man inte ska vara så service minded...

Detta kan ju vara väldigt personrelaterat och det faktum att de som inte är nöjda är de som skriver medan de som är nöjda inte skriver alls.
Jag har ju haft Audi länge och de via återförsäljare som Toveks är ju mkt bra på just dessa saker. Dock har ju själva bilarna dvs Audi blivit allt för mkt plast och allt för många skärmar så det mera är en dator på hjul om man ska raljera...

Dock så vad är era erfarenheter kring hur man hanterar inkomna fel på bilar och support då man får problem med sin Volvo?
Jag har besökt tre olika anläggningar som Brandt har. En av dem har jag endast besökt som spekulant inför bilköp, den andra har jag endast servat bil hos och den tredje har jag handlat och servat bil hos.

Där jag har handlat bil och servat flera bilar har jag fått flertalet fel åtgärdade - hittills har jag varit nöjd med bemötandet och resultaten. Strax efter bilköp fick jag hjälp med omlackering av bilens tak och riktning av förardörren. Fick senare även fälgarna omlackerade, kalibrering av strålkastare samt ett byte av EVAP-ventil på samma bil. Hade jag som kund känt mig missnöjd hade de situationerna så klart känts mer omständliga.

Även om jag misstänker en viss frekvensillusion tycker jag mig ändå se en hel del äldre Volvo och Ford med Brandt-reklam under registreringsskyltarna. Det tycker jag tyder på något.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]