Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edwe
En vecka gammal bil, hela infotainmentsystemet inkl karta i displayen blev vitt, radio och annat som fläktsyrning slutade fungera. Efter bilen "vilat" en timma fungerade det igen, en halvtimma senare slutade alla kameror fungera. Efter två omstarter av google skiten fungerade de igen...
Jag har 3.4.4 men har sett att det finns 3.4.5 ute. Jag var inne på verkstaden idag och bad de lägga på den men de sa att om bilen varit ny idag (kom från bandet veckan innan påsk) så kunde de lagt på den senaste men nu gick det inte, det var den senaste för denna bilen!?

Vad har ni för firmvare på era nyare bilar?
Senast redigerad av 1 Edwe, redigerad totalt 0 gånger.
av Desmodue
3.4.4 Sedan i februari men den är från 2023.
Prova att återställ infotainmentsystemet med stora knappen under mittdisplayen. Håll inne tills du ser volvologgan och vänta tills den startar om. Går att gör under färd med.
av Edwe
Jo men jag skrev ju jag gjorde det, 2 gånger för att det skulle funka.
Men det kan väll inte vara meningen att en veckas gammal bil på över en halv mille ska behöva startas om varje vecka.
Datorer kanske behöver det en till två gånger om året, men så klart om alla tycker det är ok och inte meddelar volvo sina synpunkter så...
Jag tycker Urdåligt är ett understatement
av LazerHawke
Screenshot_20250426_014444_Volvo Cars.jpg
Screenshot_20250426_014444_Volvo Cars.jpg (324.25 KiB) Visad 2993 gånger
StefanN skrev: fre 25 apr 2025, 19:17 Det är ju den senaste OTA? Vad är det som inte funkar menar du?
Senaste mjukvaran är ju 3.4.4

Dock sägs det i texten om den att denna kan endast laddas av verkstaden

Kika i appen till bilen :-)
av LazerHawke
StefanN skrev:
LazerHawke skrev:Dock sägs det i texten om den att denna kan endast laddas av verkstaden
Precis, du har den senaste som släppts OTA. Va glad att du inte fått 3.4.4 istället.
oavsett vilken sw man har så kommer senaste ersätta OTA när det är aktuellt? typ som nu 3.4.4 men man hoppar den och väljer senare version?

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den ä[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Beställt hem olja för ett "mellan[…]

Utrustningslista Volvo 2019-2023?

Hej Har suttit och försökt hitta en li[…]