Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
Tack för responsen :-) Känns verkligen bra. Nu ska jag sätta mig in i hur man laddar bäst på offentliga platser, så som vilken app man ska använda o vilken laddare man väljer på plats och hur man smidigast betalar. Har ingen hemmaladdare just nu. Kanske någon vet var man kan hitta bra information om detta på nätet?
Användarvisningsbild
av epostaren
Har en OK station på 2 minuter gångväg hemifrån, så tänkte prova där så länge. Antar att man betalar billigast med någon app/konto hos dom?
av MaverickJS
Det finns 7 miljoner olika tjänster för laddning. Eftersom detta är en phev så sätter det begränsningar på var du kan ladda.
Enkelt uttryckt så finns det inget bra sätt att fylla batteriet offentligt. Bara passa på att ladda på gratisplatser typ Ikea och liknande, sen skaffa box hemma.
av s6025t
Ska du ladda offentligt blir det knappast mycket billigare än att köra på bensin OKQ8 tar ju 4-6kr /KWh en laddhybrid drar ju 2-3KW el per mil så det blir ju en kostnad på 10-15 kr i el per mil bensin ligger väl runt 15kr litern nu o jag tror den drar under litern per mil.
Det är ju skillnad om man kan ladda hemma med bra elavtal då kommer man ju undan med nån krona per KWh en elbil eller laddhybrid förutsätter ju nästan att man ska ladda hemma eller ha förmånsbil så företaget står för laddningen
https://www.okq8.se/elbilsladdning/kostnad-ladda-elbil/
Användarvisningsbild
av epostaren
Kollade på OKQ8 som ligger närmast och där kostar det 3,40/kWh och om bilen då drar 3 kWh per mil, så blir det 10,20/mil. 95 oktan kostar ca 15:-/ så det bör bli lite billigare att ladda batteriet, tänker jag? Jag får väl pröva mig fram och se var man hamnar i laddningsdjungeln :-/
För mycket camber 940.

Ställbara topplagringar och bygga om fjä[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är d[…]

Problem med Carplay Senus

Provat annan telefon? Annan kabel? Provat med […]

Toppar alla Volvo max 180? Tänker om man v[…]