Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonadriver
Hej hej, jag behöver komma åt att meka med ett dimljus.

Hur gör man för att komma in? Rycker man bara lös insatsen eller finns det skruvar någonstans? V60 2020.

volvo_12.JPG
volvo_12.JPG (29.75 KiB) Visad 5726 gånger
av UnleashFusion
jonadriver skrev: tis 18 mar 2025, 22:04 Hej hej, jag behöver komma åt att meka med ett dimljus.

Hur gör man för att komma in? Rycker man bara lös insatsen eller finns det skruvar någonstans? V60 2020.

volvo_12.JPG
Dessvärre behöver du ta av stötfångaren för att komma åt dimljuset, då det sitter clips och så bakom
- någon frågade i kommentarsfältet
av jonadriver
Oj. Fan.

När det gäller att endast justera vinkel på dimljuset ska man tydligen kunna göra det underifrån med en lång mejsel insex 8.

Jag har försökt men det är ju stört omöjligt att hitta rätt. Det är ju bara ett stort utrymme där man svänger i blindo med en aslång mejsel 30 cm upp i bilen.

Några tips?
Användarvisningsbild
av ShogunX
För justering krävs, som du skriver, inget mer än hitta justeringsskruven utan att se. Men för ännu bättre åtkomst bör du kunna komma åt skruven via hjulhuset genom att svänga hjulen och lossa främre delen av innerskärmen i hjulhuset. Tänk på att höger dimljus står lite högre än det vänstra (från fabrik) och i stort ska ljuset lysa lågt men brett.

Det alternativet har jag inte i min bil. Det finns[…]

Vi som beställt EX90

Park Assist är inte aktiverat än i mjukv[…]

Volvo 940 ltt -1996 fråga

Hej! Har du någon bild på hur de ser u[…]

V70 startar endast kall

Ta och byt fördelarlock och rotor. Eller ta b[…]