Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anke95
Hej!

Har en v60 t6 2022 och när jag rattar kommer det ett knarrande ljud från ratten (ljudet är väldigt likt när du drar åt ett buntband). Det gäller både när jag rattar åt vänster och höger. Någon som har haft samma problem? Förslag på lösning?

Värt att notera att ljudet kommer specifikt från ratten. Har läst liknande trådar där man har pekat på damasken. Men svårt att tro det är fallet här.

Tack på förhand!
av UnleashFusion
Anke95 skrev: sön 02 mar 2025, 19:51 Hej!

Har en v60 t6 2022 och när jag rattar kommer det ett knarrande ljud från ratten (ljudet är väldigt likt när du drar åt ett buntband). Det gäller både när jag rattar åt vänster och höger. Någon som har haft samma problem? Förslag på lösning?

Värt att notera att ljudet kommer specifikt från ratten. Har läst liknande trådar där man har pekat på damasken. Men svårt att tro det är fallet här.

Tack på förhand!
var det likt som denna tråd? viewtopic.php?p=1578288 - där en av dom bytte spakställ
av Anke95
UnleashFusion skrev:

Tack på förhand!
var det likt som denna tråd? viewtopic.php?p=1578288 - där en av dom bytte spakställ
Hej!

Det va denna tråd jag tänkte på: viewtopic.php?t=92258

Svårt att verkligen förklara utan ljud. Om du är intresserad kan jag skapa nedladdningslänk för videon jag tog idag.

Med vänlig hälsning,
av UnleashFusion
Anke95 skrev: sön 02 mar 2025, 21:11
UnleashFusion skrev:

Tack på förhand!
Hej!

Det va denna tråd jag tänkte på: viewtopic.php?t=92258

Svårt att verkligen förklara utan ljud. Om du är intresserad kan jag skapa nedladdningslänk för videon jag tog idag.

Med vänlig hälsning,
Du får gärna lägga upp , kanske någon på forumet haft/hört samma fenomen
av perhall
Om du har garanti, se till att de byter rattkransen. Om de bara smörjer upp det kommer det tillbaka efter 2-3 veckor, helt menlöst.

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övrigt[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klima[…]