Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christoffer85
Hej!
Nybliven ägare till en xc60 t6 recharge.
Såg idag när jag tvättade bilen att den fasta delen på glastaket ligger en bra bit under taknivå. Ska det va så och borde det inte samlas vatten där?

Mvh Christoffer
av Christoffer85
Jo något känns inte helt rätt här, har läst på lite olika sidor och det ska tydligen gå att justera men hur blir jag inte riktigt klok på. Bifogar en bild där man verkligen ser hur långt ner taket ligger mot det övriga taket.
IMG_2030.jpeg
IMG_2030.jpeg (3.74 MiB) Visad 2455 gånger
av MaverickJS
Traska in hos en Volvohandlare och jämför med bilar de har inne.
av HerrDödén
Nu föreslår även jag att du åker förbi en handlare, men för kännedom är det en smal sak att justera. Sätt dig i baksätet och plocka ner den list som går längsmed panoramataket på insidan. Det är en ganska bred gummi-historia. Bakom dem finner du 3st skruvar per sida för den bakre sektionen av taket. Här har något släppt och du behöver gänga ur skruvarna en bit, justera in taket (bra om någon står på utsidan och ropar hej när det ser bra ut) för att därefter dra åt skruvarna igen. Tillbaka med listen och vips är du på banan igen. 15min välinvesterad tid.
av Christoffer85
Detta testade jag igår, var väldigt enkelt att komma åt. Problemet är att fast jag justerar upp taket i översta läget på samtliga skruvar så ligger det ändå 7-8 mm under taknivå. Känns som det är något annat som hänt här. Kan det va att hela ramen som håller taket har släppt?
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]