Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Man får vara glad för det lilla.

Nya färgen Forest Lake ska jag i alla fall kolla in när man kan se den på riktigt.
av PowerPulse
Panorama inte längre standard. Galet dyra nu, tyckte redan att de Nordic Edition de haft på kampanj var i överkant prismässigt, nu är det 150000 till minst!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Nä det är inga 379900 längre ;-)
Vi får väl se hur försäljning går jämfört med nordic edition.
av JHg
Personligen tycket jag den "nya" grillen är skitful. Jo jag vet smak osv. Men det min smak...

Sedan denna idé att "smäcka dit en iPad" för att styra funktionerna. Ser inte klokt ut... (Igen min smak)

Inte heller kan du längre få "vanlig skinnklädsel" längre heller.

Sedan är den också dyrare om du skall ha samma utrustning som 2025.

Jäkla tur att man köpte en 2025 och hämtade den för 1 månad sen!

"My 2 cents"
av UnleashFusion

Jag tycker att den nya UI ser betydlig bättre och är mer tydlig än den befintliga. fick lånebil <V60CC B4> cirka 7-8månader tillbaka men infotainment var jobbig under färd, behövde navigera runt för att komma till det man försökt leta sig fram.
av Sasjjj
Som på alla "Google-bilar" så kvarstår (min subjektiva åsikt) att förardisplayen är horribelt dålig. Hastighetsmätare och varvräknare är plottriga, svåravlästa och flyttade längst ut på var sin sida. Svåravläst, plottrigt och faktiskt.......fult.
av Jzon
I mitt tycke är den nya grillen inte alls lite snygg som 25:ans. Tycker också den nya skärmen ser ut som de slängt dit en iPad utan egentligen någon tanke bakom, lite mer kunde de väl ansträngt sig för att integrera den snyggt..

Att spara 150’ på Nordic Edition plus-kampanjen känns som att det var en väldigt bra deal jämfört med att vänta på 26:an.
av Mumsmums
Jag är precis på väg att byta och då det inte var några revolutionerande förbättringar lutar det åt att lägga ordern på en Nordic edition istället för en MY26. Känns som det skiljer för mycket i pris för nyheterna.
av MickeS1967
Har man även ändrat i instrumentklustret? På de bilder och youtube filmer jag sett så verkar det inte vara blå färg på hastighetsmätaren eller laddningsindikator/rpm längre utan bara grått?
Men det ger sig väl iofs sen då nån gör någon video där de kär bilen.
Har föresten xc60 samma matrix led ljus fram som xc90 har? som anpassar ljuskäglan i trafik och dessutom har riktigt bra ljus? det kanske funnits ett tag?
Har man gjort något för att få lite mera ambient ljus i kupen då det är mörkt på xc60 refresh?

Är det en synvilla att dörrhandtagen h[…]

S60 T8 Polestar -24

Ja, med spacers. Vilket mått du bör ha […]

Fick hem mina "nya" Good Year som till m[…]

Smalare däck

Då hade jag valt fälgar på 18x8&r[…]