Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80beat
Hej ! Har alla XC60 från 2018 och framåt fotrörelsedetektering (FMDM) i kombination med elbaklucka ?
av S80beat
Formulerar om frågan lite då jag tror att det säkerligen finns någon forumanvändare här som har XC60 med elmanövrerad baklucka :
Ni som har elbaklucka på eran xc60 kan ni öppna den med hjälp av att sticka foten under stötfångaren ? Svar önskas från er som har det och ni som eventuellt inte har det.
Tacksam för svar.
av JHg
Jag har och kan det.
Användarvisningsbild
av leiwi
Böj dig ner och titta under bak på din bil , lite till vänster om mitten på luckan i linje med backsensorn så ser du om du har en liten"låda " där
av S80beat
Böj dig ner och titta under bak på din bil , lite till vänster om mitten på luckan i linje med backsensorn så ser du om du har en liten"låda " där
Ja tack men jag har en 2017 med elbaklucka fast då fanns ingen fotsensor förstås. Dock kollar jag in lite nyare XC60 mellan 19 -21 att byta upp mig till. Elbaklucka verkar väldigt många ha så jag ville bara kolla mig för om alla har fotsensor. Men då vet jag vart jag ska kolla (om jag inte kan prova ) när jag hittar den bilen jag tycker blir intressant.
Utrustningsnivån som jag vill ha är minst momentum advanced med 360 kamera och helst läder och akustikrutor. Men jag har ingen brådska. Tack alla som svarat !
Användarvisningsbild
av Någonting
Jag har det och lyckas öppna varje gång jag provar.

Det är enkelt om man gör en spark under stötfångaren (INTE en svepning från höger->vänster) under den vänstra backsensorn.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]