Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TKhempv18
Har en V60 T6 hybrid 2021 och har fått ett felmeddelande som lyder. "Höger blinkers funktionsfel"
Alla blinkers funkar på höger sida men meddelandet kommer titt som tett när jag blinkar höger.
Hade inne den på en Volvoverkstad förra veckan och där konstaterades att det var fukt i baklyktan, och att det var ett vanligt fel.
Mekanikern sa att hela baklyktan måste bytas och bokade in ett byte.
jag har kollat noggrant på baklycktan, men kan ej se tillstymmelse till fukt innanför glaset.
kan iofs sitta längre in.
Har någon upplevt liknande problem, och måste hela baklycktan bytas?
Senast redigerad av 1 TKhempv18, redigerad totalt 0 gånger.
av 246
Har inte haft liknande problem, men kan tycka att det är onödigt att byta lykta för dyra pengar..om den ändå funkar tänker jag.
Om det inte är lyktan, står verkstaden för notan då?! Troligtvis inte.
Kan också tycka det lite märkligt att mecken "såg" fukt, men inte du?! Visst kan det trots allt vara gammal kondens som ärgat kretskort men det kan man inte se utan att ta ner lyktan..om ens då.
Säkert redan kollat, men funkar blinkers höger backspegel?
av MaverickJS
Med tanke på att allt är LED så är det fullt rimligt att hela lycktan byts.
av TKhempv18
Kollade med verkstan i dag, och bytet går på garantin. köpte bilen i augusti av en volvohandlare och fick då med 2 år eller 3000 mil nybilsgaranti. Volvo Select,

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]