Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag vet ju att alla har sagt att funktionen inte finns på googlebilar, att larmet i bilen går över till sms och app.

Min fru lyckades sätta bakdörren på kolven. På morgonen åkte en lastbil förbi och det blev väl vibrationer och bilen larmade. Jag fick ut och såg då att bakdörren stod på kolven. Men inget till appen.

Så jag kände mig jävlig och kontaktade support via appen. Jag har börjat göra det.

Då får jag till svar att jag ska starta om de två grejerna man gör varannan dag?

Menar support på fullt allvar att funktionen ska finnas? Måste ju vara katastrof i gigant då inte en j-l får upp det på appen. Jodå, starta om bara så funkar det som aldrig har funkat?!
Användarvisningsbild
av Robbi
Det verkar som Volvo alltså menar att det ska larma i appen. Är det någon med en googlebil som har fått larm på bilen och fått upp det på appen?

[attachment=[emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]IMG_[emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]].jpg[/attachment]
Bilagor
IMG_1421.jpg
IMG_1421.jpg (301.76 KiB) Visad 631 gånger
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Man ska inte behöva hänga på verkstad för sådana grejer antingen finns funktionen eller så finns den inte! Många funktioner som fanns i sensus som inte längre finns i Google bilarna, det är väl bara bocka i dess funktioner i mjukvaran som man sänder ut OTA, har svårt köpa att det inte är så "simpelt" men om det sägs att funktionen finns varför inte sända ut det i sw till kunderna så dom kan känna sig mer trygga med sin bil? Saknar också notiser om larm eller liknande. Bilen har stått sen innan jul har inte fått något att den gått in i viloläge så även den biten tycks fattas i kommunikationen mellan bil och app bilen har inte dragit en enda procent och den är inte ansluten med sladd så något riktigt skumt är det faktiskt.
Användarvisningsbild
av Robbi
Nu erkände support att de inte kan ett skit!

[attachment=[emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]IMG_[emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6][emoji6]]]][emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]][emoji[emoji[emoji6][emoji6]][emoji[emoji[emoji6]][emoji[emoji6]]]].jpg[/attachment]
Bilagor
IMG_1422.jpg
IMG_1422.jpg (293.26 KiB) Visad 489 gånger
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Robbi skrev: tor 02 jan 2025, 20:53 Nu erkände support att de inte kan ett skit!

[attachment=[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]IMG_[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]].jpg[/attachment]
Verkar inte heller som att google bilarna går ner i viloläge som sensus bilarna, kunde starta värmaren som vanligt trots att bilen stått sen före jul.

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]