Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickepick
XC60 T8 2020. Jag har problem med att laddning avbryts nästan direkt när den startat. Den kommer igång igen av sig själv efter kanske 20 sekunder, och sen går laddningen klart utan problem. Jag får en pushnotis när laddningen avbryts tillfälligt, från bilen om att det är nåt knas med laddning.
Problemet blir när jag besöker betalstolpe från t.ex. MER. När stolpen känner att bilen avbryter laddningen så skickar stolpen ett kvitto på 0kWh köpt el, och laddningen påbörjas aldrig igen.

Har nån annan haft samma problem?
Hade problem att den startade och avslutade och höll på, räckte att man gjorde en omstart av systemet till boxen dock är det administratören som får göra detta.
av NordT6
Brukar du öppna bildörren igen efter att du pluggat i kabeln? Har fått dessa notiser när jag laddar hemma, kliver ur stänger dörren, sätter i kabeln å kommer på att jag glömt nåt i bilen, river upp förardörren igen och då ”pausas” laddningen och jag får en typ av felnotis i appen, som sagt så startar laddningen igen men kanske blir konstigt på en betalstolpe? Killgissar…
Nej faktiskt inte! Jag vet vad du pratar om, att laddningen avbryts när man låser upp. Ibland när laddning inte startar så har jag behövt låsa bilen igen, t.ex. med appen.
Men detta jag har problem med i denna tråden verkar inte ha något med låsningen att göra. Det verkar som att bilen avbryter laddningen efter någon minut i cirka 15 sekunder typ, för att därefter återuppta den.

Jag har väl ett måndagsexemplar..

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]