Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FredrikGustavsson
Jag har en V60 årsmodell 2019, uttagen i sep 2018.

Min baklucka lever sitt eget liv! Jag öppnar från utsidan och den går upp i helt öppet läge, den kan sedan helt oprovocerat gå igen helt eller stanna halvvägs.

Jag öppnar igen, gör det jag ska och sedan trycker på stäng-knappen. Bakluckan går ner och stänger, hörs ett tydligt klick…..därefter kan den öppna igen och antingen gå upp helt eller stanna halvvägs.

Idag stod jag bredvid bilen, hade stängt bakluckan på knappen och den stängde. Efter 3 min när jag står bredvid bilen vid bakluckan, med nyckeln i fickan, Går bakluckan upp i helt öppet läge. När jag går närmre för att stänga går den själv ner till hälften.

Ibland när jag stänger bakluckan och låser bilen, hörs ett pipande ljud. Detta pipande ljud kan även höras precis när jag åker iväg med bilen. Ibland när jag stänger bakluckan på låsknappen går den igen, låser men låser direkt upp och öppnas igen utan att jag gör något.

Är det någon som förstår sig på vad det kan vara för lattjo fel😃 //Fredrik
Användarvisningsbild
av opA
Söker du i gruppen så finns de hundratals inlägg om en barnsjukdom som dämparna har till bagageluckan. De låter som du har samma problem :)
av MaNi
Det låter som om det är fjärrnyckeln som busar med dig

Det stod tyvärr inte något om det p&ari[…]

Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda