Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MBjerner
Är en nybliven ägare av en XC60 B4 -22 och har lite frågor till er som har ägt en Googlebil ett tag. Det står att en uppdatering släpps OTA efter ca 3 veckor men min bil httar inte den senaste uppdateringen 3.3.16 som släpptes den 18/11. I dagsläget har den 3.1.10. Kan det ta längre tid än 4 veckor innan den hittas av bilen? Sen undrar jag om det går att ställa in så att skyltigenkänningen inte blinkar när man kör för fort? Har försökt att läsa till mig det i den elektroniska manualen men går bet.... Överlag tycker jag att det var enklare att hitta alla inställningar i Sensus men det är nog en vanesak. Kommer nog på fler frågor ju längre jag har bilen som jag för övrigt är nöjd med :-)
av ThorHammer
Ja, jag fick uppdateringen igår 14/12 så de tre veckorna blir ofta lite fler.
Upptäckte en sak när jag använde navigationen efter uppdatering och stängde av kartan i förardisplayen. Har då lite målinfo med vit text mitt i displayen. Kanske har funnits tidigare men att jag missat detta.
av MBjerner
StefanN skrev: sön 15 dec 2024, 23:00 Den hittar inget utan det rullar ut med automatik och när din bil fått den säger den till, du behöver inte gå in och söka efter den.
👍
av MBjerner
ThorHammer skrev: sön 15 dec 2024, 23:16 Ja, jag fick uppdateringen igår 14/12 så de tre veckorna blir ofta lite fler.
Upptäckte en sak när jag använde navigationen efter uppdatering och stängde av kartan i förardisplayen. Har då lite målinfo med vit text mitt i displayen. Kanske har funnits tidigare men att jag missat detta.
👍
Min förardisplay är helsvart i mitten om jag slår av navigationsvisningen.

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]