Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Puggento
Har problem med att min Spotify vill pausa pågående musik lite när den känner för det. Sker både i appen men även med Android Auto igång. Blir inte riktigt klok på detta. Det är som att någon är inne och jävlas med en fastän det bara är jag.
Uppdaterade till 3.3.16 nyligen men hade detta problem även innan, dock har det blivit vanligare efter uppdateringen.

Vet inte riktigt om det är synkningen mellan olika inloggade enheter som ställer till det ibland.

Gäller en V60 T6 Core MY 2023.
av Cokeisit
Jag har fått samma problem. Det uppstår efter jag har varit på gymmet och använt hörlurar. Väl i bilen pausas bilens Spotify. Jag har upptäckt att telefonen börjar spela upp Spotify (utan kopplade lurar). Sätter jag på Spotify i bilen spelar den en liten stund innan det upprepas. Tar jag upp mobilen och väljer spela upp på XC60 bryts det inte mer.

XC60 MY25.

av Cokeisit
Kan tillägga att jag har stoppat musiken och lagt lurarna i fodralet, därefter duschat och bytt om så ca 15 min innan jag kommer iväg i bilen.

Skickat från min XQ-EC54 via Tapatalk

av MrSpock
Spotify pausar automatiskt om någon annan enhet kör på samma konto. Jag har det problemet ibland när dottern spelar på mitt Spotify-konto fast vi har familjekonto för 3 personer och hon har egen inloggning.
Senast redigerad av 1 MrSpock, redigerad totalt 0 gånger.
av Cokeisit
För min del är det samma konto. Mobilen tar över från bilen. Började för ca 4 veckor sedan. Aldrig problem tidigare.

Skickat från min XQ-EC54 via Tapatalk

av Neomannen
Känslan är att detta ligger hos Spotify, att något ändrats (för att förhindra kontodelning) och lösningen är att ha ett separat konto till bilen.

Förutom att kontot inte kan användas på två ställen ... vilket kan ske genom en massa kombinationer om man har volvo, fru, och t.ex sonos så har jag även varit med om att när jag ska lyssna hemma så spelar den upp i bilen. Dvs hemifrån så har jag spelat upp min valda musik i bilen om när frun åkt omkring (med mitt spotifykonto i inloggat i bilen).

Detta kanske löser sig bättre nu när android auto kan användas istället (med spotify från telefonen).

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]