Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ReKardo
Hej! Jag har haft en Volvo V60 från 2014 och funderar nu på att köpa en begagnad XC60, helst från 2021 eller senare.
Jag skulle verkligen uppskatta om ni har några tips och kan hjälpa mig att välja rätt.
- Vilket paket innehåller alla de extra funktionerna, som till exempel BLIS, Cross Traffic Alert, Head-up display och andra säkerhetsfunktioner?
- Jag har också sett att vissa bilar har en finare förardisplay. Vet ni vilken årsmodell eller version som har denna uppgradering?

Tack på förhand för er hjälp!
av Desmodue
Kolla bilarna här: https://www.car.info/sv-se/
Då ser du utrustningen. Jag har en V60 2023 och från och med det modellåret fick bilen den nya instrumenteringen och hela Google utrustningen.
Jag har Plus paketet med läder, akustikrutor, aktiva strålkastare osv.
BLIS, Cross Traffic Alert mm ingår väl i alla?
av perhall
Google kom med modeller 2022, ny drivlina för plugin mitt under året, 2022 Late
av JP88
BLIS, Cross Traffic Alert saknas på en hel del bilar pga problem med leveranser av nödvändiga komponenter efter Covid och strulet i Suezkanalen.
Desmodue skrev:Kolla bilarna här: https://www.car.info/sv-se/
Då ser du utrustningen. Jag har en V60 2023 och från och med det modellåret fick bilen den nya instrumenteringen och hela Google utrustningen.
Jag har Plus paketet med läder, akustikrutor, aktiva strålkastare osv.
BLIS, Cross Traffic Alert mm ingår väl i alla?
av ReKardo
ska man söka plus paket om det är 2023 årsmodell annars inskription? vad heter säkerhets paketen som innehåller några olika funktioner? jag vet det heter driver awareness i de nya men vet inte riktigt vad det heter i tex 2020 årsmodell? inscription och plus har de samma utrustningar?
av Desmodue
Pluspaketet är helt ok och så dubbelkopplingslådan som växlar hur mjukt som helst. Jag har haft tre Geartronic 8-vxl, två med Polestar och en utan och vilken skillnad mot dem.

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]