Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perro
Plötsligt sa det klonk och torkararmarna krockade med varandra, efter det så funkar inte höger sida. Antar att det har hänt något med länkaget, någon mer som råkat ut för detta?
av III
Tror det är så enkelt att muttern som håller armen släppt. Kan vara så enkelt att torkararmen vrids till rätt läge och mutter på torkararmen dras åt rejält. Sitter ett täcköocl längst ner på armen som döljer mutter. Förr var det mutter för 13 mm hylsa.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Förhoppningsvis är det som ovan nämner och kåpan till muttern på 15 mm är bara att lyfta av. Det närmsta jag har hört om något liknande är att Volvo utfärdade en återkallelse (R10044) för XC60 MY18-20 för de amerikanska och kanadensiska marknaderna, eftersom muttern i vissa fall inte varit åtdragen tillräckligt hårt.
av perro
Det var lite svårare jag fick ta bort plenumtäckningen med allt vad det innebar. Det en gummibussning i ena armen som skall sitta ihop med en kula på den andra armen. Gummit är sopslut och då konstruktionen tillåter armen att ramla ur o ner så blir resultatet att höger torkare stannar. Skall försöka slå en gänga o sätta en bricka som håller grejorna på plats. Har pratat med en skrot och dessa försvinner direkt från deras lager.
Bilagor
IMG_1898.jpeg
torkararm
IMG_1898.jpeg (2.05 MiB) Visad 1854 gånger
av MrDevils71
Jajamän.
Fixade det ganska lätt.
Tog av torkapaketet.
Borrade ett 4,5 mm borr igenom kulleden, monterade 4 mm skruv, brickor och nylonmutter.
Satte stor bricka som täcker kulled och utöver armen sen fjäderbricka och nylon muttern.
Funkar kanon. Inga problem med den sedan dess.

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]