Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FredrikM
Är det fler som har problem med att körjournalen missar resor? Senast för mig var förra helgen då vi tog långhelg och besökte svärföräldrarna. Den loggade resan upp på onsdagen och att jag flyttade bilen på deras gård på torsdagen, sedan stod bilen orörd på fredagen. På lördagen körde vi några småturer och på söndagen 45 mil hem. Inget av lördagen och söndagens turer loggades. På måndagen loggade den som vanligt igen utan att jag rört något. :-/ Använder Volvos egna app i telefonen och hittar inget i bilens dator heller.
av Mrpandy
Ja det händer för oss med att den inte loggar resor, i fredags tog den första resan men sedan tog den inte några fler resor den dagen för att dagen efter vara som vanligt. Den är rätt svajig.....
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Håll inne defroster knappen boota om systemet så börjar den logga igen håller med om att det är störigt fått göra detta några ggr.
När sos blinkar i taket kan du släppa defroster knappen.
Användarvisningsbild
av FredrikM
LazerHawke skrev:Håll inne defroster knappen boota om systemet så börjar den logga igen håller med om att det är störigt fått göra detta några ggr.
Får testa detta nästa gång jag märker att den inte loggar.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
FredrikM skrev: tis 12 nov 2024, 09:43
LazerHawke skrev:Håll inne defroster knappen boota om systemet så börjar den logga igen håller med om att det är störigt fått göra detta några ggr.
Får testa detta nästa gång jag märker att den inte loggar.
När du håller in defroster knappen ser du att det att symbolen ändrar sig för "täckningen" samt sos börjar blinka i taket sen vänta en stund så ser du att det kommer tillbaka sen ska det vara tuta köra
Användarvisningsbild
av FredrikM
LazerHawke skrev: När du håller in defroster knappen ser du att det att symbolen ändrar sig för "täckningen" samt sos börjar blinka i taket sen vänta en stund så ser du att det kommer tillbaka sen ska det vara tuta köra
Det var tyvärr dags igen, inget loggat på flera dagar. Skall bilen vara aktiverad eller inte när jag håller inne knappen?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
FredrikM skrev:
LazerHawke skrev: När du håller in defroster knappen ser du att det att symbolen ändrar sig för "täckningen" samt sos börjar blinka i taket sen vänta en stund så ser du att det kommer tillbaka sen ska det vara tuta köra

Det var tyvärr dags igen, inget loggat på flera dagar. Skall bilen vara aktiverad eller inte när jag håller inne knappen?
gjorde senast igår en omstart pga andra orsaker, stängde av bilen höll inne defrosterknappen för framrutan tills sos börja blinka sen klev jag ur bilen och låste och gick in för att jobba, så fick den göra sin omstart av enheterna i dess 15-20 min som supporten säger att det krävs körde hem som vanligt senare samma dag.
av mbc
Vänta på den stora uppdateringen i början på 2025 och se om det blir bättre sa dom sist hos volvo.
Har felanmält detta sen i mars då jag hämtade bilen.
Volvo har ingen lösning på detta, bedrövligt…
Speciellt om man använder underlaget till skatteverket.

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]