Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lifstar
Har köpt en V60 2019, där jag nu ser att bakvagnen är nån, ett par cm lägre än fram.
Syndes mer då 18 tums vinterdäck kom på
Är detta vanligt ? att den är lägre bak ?
Kan man höja den bak ?
av III
Nja, är du säker på att den är lägre bak? Troligen synvilla. Det är mindre luft mellan hjul och skärm bak än fram. Så är det på de flesta bilarna oavsett märke.
av MaverickJS
Skulle våga påstå att det inte går att höja sden bak eftersom den inte har konventionell dämpning bak. Den har en tvärgående bladfjäder av komposit istället för vanloga stålfjädrar.
av III
Det finns en tråd, tror detvar i trådar om v90 där en person ville höja bakdelen, det finns distanser i olika höjd som ger olika höjd på bakvagnen. Sitter mellan fjädern ytterdel och hjulupphängningen. Kolla i den forumdelen och tror även det kan finnas klipp på Youtube från Vparts hur dom höjer en v90 tror jag det är.
av MrDevils71
Såg det på min. Mätte att den var 28 mm lägre än andra V60. Köpte nya dämpare. Bytte och upptäckte att under damasken så vara mina sönder rostade. Kunde trycka ihop dmparna med tummen. Och fick dra ut dom. Nu är bilen i rätt läge. Tyvärr syns det inte om du hissar upp bilen då damasken är så lång så den täcker felet.

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]

Jag är ny ägare till en V90 CC års[…]