Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er,

Hur spelar ni upp ljud för att det ska låta bäst?

Försäljaren tyckte jag skulle köra blåtand. Men den inbyggda Spotify spelaren finns ju i bilen plus CarPlay trådlöst eller via kabel. Via BT har jag förstått att musiken tappar mycket av sin kvalité. Ska tillägga att jag kör Spotify på högsta läget.

Mvh
Håller med, inbyggda Spotify tycker jag låter bäst men inte bra. Har Harman Kardon och tycker man ska kunna förvänta sig mer. Är det mjukvaran som är begränsningen för högtalarna ska väl vara bra grejer? Tipps på inställningar mottages gärna för hur jag än ändrar tycker jag inte det låter något vidare tyvärr.
Jag har inte testat speciellt mycket men kör med ett USB minne med MP3 i max kvalitet och använder Audio Wagon för att spela upp. Låter väldigt bra men att behöva godkänna att läsa från USB enheten varenda gång jag startar bilen är högst irriterande. Speciellt när det inte går att godkänna om jag börjat köra. Då får jag istället info om att detta är avstängt för min egen säkerhet, men det är samma antal tryck på skärmen (1) för att få bort detta meddelande.
Använder SR Android appen för FM, tycker att den ger något bättre ljud är FM-radion på XC60 MY2023. Någon som vet vilken bitrate denna SR app ger? Finns ingen inställning att välja?

Okej, ja mekanikern lär väldigt säk[…]

Svarta till vänster ser ut som hål i ko[…]

B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]