Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stoffe2022
Jag är på jakt efter en XC60 MY20 eller MY21. Planen är att polestaroptimera efter köp.
Polestar har ju en sida där man kan ange reg.numret och en kontroll görs då om optimeringen kan göras eller inte.
Jag har märkt att inte alla bilar kan optimeras. Vet någon vad detta beror på?
T.ex verkar det inte vara möjligt på inscription-modellerna.
av UnleashFusion
Stoffe2022 skrev: sön 20 okt 2024, 10:27 Jag är på jakt efter en XC60 MY20 eller MY21. Planen är att polestaroptimera efter köp.
Polestar har ju en sida där man kan ange reg.numret och en kontroll görs då om optimeringen kan göras eller inte.
Jag har märkt att inte alla bilar kan optimeras. Vet någon vad detta beror på?
T.ex verkar det inte vara möjligt på inscription-modellerna.
Du kan vare sig du har momentum/inscription/R-design, det är baserat på vilken motor du har ifall det går eller ej.
https://engineered.polestar.com/se/mode ... l=new-xc60 MY18-24> idagsläget.
av Stoffe2022
Tack, hittade den sidan också till slut. Tur att man kan söka på reg.numret. Annars hade det varit lätt att köpa fel.
Jag är ute en efter en diesel och enligt denna sida finns det t.ex. för MY20 bara D4 FWD. Det begränsar ju utbudet markant...
av UnleashFusion
Stoffe2022 skrev: sön 20 okt 2024, 18:49 Tack, hittade den sidan också till slut. Tur att man kan söka på reg.numret. Annars hade det varit lätt att köpa fel.
Jag är ute en efter en diesel och enligt denna sida finns det t.ex. för MY20 bara D4 FWD. Det begränsar ju utbudet markant...
Dessvärre MY20-21 fanns det bara D4 FWD , medans manuella kunde få AWD i d4or(dock väldigt få köpte den varianten(finns två på blocket).

MY22-23 har du B4/B5 med AWD men då går priset upp mellan 50-150tkr utöver MY20. Du har dock mer utbud där.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
När man ser Polestarsifforna för ökning av effekt och vrid på de modeller som går att göra det på så känns det ju fullständigt meningslöst och omöjligt att känna när man kör. Det är ju inte som det gamla dieselfemmorna eller strypta fyrorna som hoppade upp rejält.
av UnleashFusion
VolvoB20 skrev: tis 22 okt 2024, 10:45 När man ser Polestarsifforna för ökning av effekt och vrid på de modeller som går att göra det på så känns det ju fullständigt meningslöst och omöjligt att känna när man kör. Det är ju inte som det gamla dieselfemmorna eller strypta fyrorna som hoppade upp rejält.
Det är lite tråkigt men har du någon firma som har kunnat hitta trim till dom nyare SPA ? vet att BSR inte har.
Användarvisningsbild
av Slasse
VolvoB20 skrev:När man ser Polestarsifforna för ökning av effekt och vrid på de modeller som går att göra det på så känns det ju fullständigt meningslöst och omöjligt att känna när man kör. Det är ju inte som det gamla dieselfemmorna eller strypta fyrorna som hoppade upp rejält.
Exakt, optimerade min B4 och enda skillnaden är att du får en ny förarprofil som inte stänger av motorn när du stannar och lite mer effekt i början. Men det märks knappt alls på min. Bortkastade 10.000kr enligt mig.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Slasse skrev: ons 30 okt 2024, 15:16
VolvoB20 skrev:När man ser Polestarsifforna för ökning av effekt och vrid på de modeller som går att göra det på så känns det ju fullständigt meningslöst och omöjligt att känna när man kör. Det är ju inte som det gamla dieselfemmorna eller strypta fyrorna som hoppade upp rejält.
Exakt, optimerade min B4 och enda skillnaden är att du får en ny förarprofil som inte stänger av motorn när du stannar och lite mer effekt i början. Men det märks knappt alls på min. Bortkastade 10.000kr enligt mig.
Kvickare växlar mer respons behöver inte trycka lika hårt bara dutta på gasen.
av HeavyMetal
Slasse skrev: ons 30 okt 2024, 15:16
På min XC40 T5 AWD märks det en stor skillnad vid mellanregistret och vid växlingarna.
Stoppljus race är oviktigt för mig. ;-)

Det är värt pengarna för mig iallafall. :-)
av Bempo
Att den där Polestaruppgraderingen sen måste väljas vid varje start, alltid, för att få nån nytta av de 10 papp som det kostat är bedrövligt dåligt. Spelar ingen roll om du fått rabatt, det är lika illa ändå. Begreppet Polestar har helt tappat sin stjärnglans som det hade tidigare.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]