Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov60b4
Jag har haft en V60 B4 bensin -21 ett tag nu och har märkt att den låter extra högt när motorn inte är varm. Det låter lite rasslande typ i cirka 35 sekunder innan den lugnar ner sig. Är detta normalt och inget jag behöver oroa mig över?
https://sndup.net/w26j4/
Senast redigerad av 1 volvov60b4, redigerad totalt 0 gånger.
av III
Går den inte på förhöjt varvtal en stund och sen lugnar ner sig till vanlig tomgång? Kallstarta och kolla varvräknaren och se om det stämmer med din upplevelse.
av hullan
Rasslandet har jag inte noterat men jag har precis köpt en 2023 B3 Bensin och har också reagerat på att den har hög tomgång vid kallstart ganska länge.

Men rasslandet har jag inte. Jag följer tråden med intresse
av III
Jag har också en B3. Borde vara samma motortyp som B4 men med annan mjukvara.
Var hade du telefonen när du spelade in ljudet? Tänkte om jag skulle försöka jämföra med min under kallstart.
av volvov60b4
III skrev: tis 01 okt 2024, 14:17 Jag har också en B3. Borde vara samma motortyp som B4 men med annan mjukvara.
Var hade du telefonen när du spelade in ljudet? Tänkte om jag skulle försöka jämföra med min under kallstart.
iPhone 15, vanlig röstmemo.
av III
Jag har också en B3. Borde vara samma motortyp som B4 men med annan mjukvara.
av Meizu
Hej!

Filen är borttagen. Har du möjlighet att ladda upp igen? Min rasslar också lite och undrar om det är samma.
Inget sas vid service (påpekade dock inte ljudet) och bilen har selektgaranti.
av Meizu
Attans missade att hinna ladda ner ljudklippet. Hur länge är det publicerat?

Vet du om staget måste bytas eller är det bara ett missljud?
960 -97 skramlande ljud

Vet inte exakt hur det ser ut på 960. Men p&[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett […]

Här är en video på valnötsbl&[…]

Vilken mjukvara har ni?

Snart så