av Sjogerstaddave - lör 07 sep 2024, 15:05
- lör 07 sep 2024, 15:05
Hade min V60 T6 recharge 2022 (med Sensus) inne på garantijobb, renovering av elmotorn på bakaxeln förra veckan. Jag bad då verkstan uppgradea att tillgänglig mjukvara vilket dom gjorde. Mekanikern sa att det var rätt mycket mjukvara till rätt många styrenheter som uppgraderades, detta trots bilen i januari fick all massa nya mjukvarar vid årsservicen.
Nu visar bilen mer räckvidd på el. Under hela sommaren har bilen (fulladdad) aldrig visat mer än ca 66-67 km räckvidd, men i morse t ex stod det 77km. Skulle påstå det är rekord sedan jag hämtade ut bilen.
Någon som har tillgång/kunskap om vad som faktiskt ändrats/justerats? Mekanikern påstår dom inte får sådan information alls. (Läs: Release Notes).
Någon som vet?
/David
Nu visar bilen mer räckvidd på el. Under hela sommaren har bilen (fulladdad) aldrig visat mer än ca 66-67 km räckvidd, men i morse t ex stod det 77km. Skulle påstå det är rekord sedan jag hämtade ut bilen.
Någon som har tillgång/kunskap om vad som faktiskt ändrats/justerats? Mekanikern påstår dom inte får sådan information alls. (Läs: Release Notes).
Någon som vet?
/David