Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TroyXC
Idag började blåtanden strula.
Den tappar konstant anslutningen till min telefon (Android), på/av/på/av osv.
Kopplade upp frugans Iphone och då höll den anslutningen men när man ringde kommer det inget ljud.

Provat reset på hemknappen flera gånger. Resetta även modemet med defrosterknappen.
Tog bort båda mobilerna från systemet och parkopplade på nytt, samma problem igen.
Kollat att allt är uppdaterat.
Kontrollerat telefonen mot andra bluetooth enheter och där funkar allt som det ska.

Nån som vart med om liknande och känner till en lösning?
Senast redigerad av 1 TroyXC, redigerad totalt 0 gånger.
av TroyXC
Kontaktat Volvo som säger "låt bilen stå en längre stund"
Stod över natten, och på morgonen så fungerar frugans Iphone i bilen utan problem.
Min Android kopplar fortfarande upp, sen ner, upp, sen ner. Konstant.

Provade med min lur i en annan bil, funkar fint.

Gjorde en återställning i luren. Ångrar mig bittert för det va ett helvete att para luren med allt från smart klocka till gud vet allt man har.

Samma problem fortfarande i bilen.

Märkligt att det funkar med en Iphone och inte en Androidtelefon i en Androidbil :mad:
av Robkwi
Det är mest sannolikt fel i bilen, så är det med de nya Volvobilarna mer Google operativsystem.

Har en V60-24 och har hänt mig också vid två tillfällen liknande problem. En gång så ville den inte koppla upp, en annan gång var ljudet så kasst att det inte gick prata (trodde först jag hade dålig täckning).
I båda fallen hjälpte det att stänga av bilen och låsa den en stund, sedan funkade det igen.

Konstigt att det tar sån tid för dig och inte hoppar igång igen.
av TroyXC
Efter mer testande och följt felsöknings guider så har ja upptäckt att bilen kan hålla kontakten med min telefon via bluetooth om det enbart är media påslaget.
Såfort ja även bockar i telefonanslutning så börjar den slå av och på blåtanden.
Den lilla symbolen för nätanslutning visar full anslutning tills ja ansluter telefonen. Då visar den plötsligt att den inte har nätanslutning, sen kopplar den bort BT, kopplar upp på nätet igen, ansluter BT, tappar nät, osv osv.

Jag funderade på om yttre antennen va paj. Att den när den ansluts till telefon försöker hitta nät, hittar inte, avbryter och försöker igen.
MEN, det funkar ju med frugans lur.. :bored: jag blir galen.

Verkstad nästa gissar ja.
Användarvisningsbild
av leiwi
TroyXC skrev:Nej, frugans är iOS och min Android
Då tror jag ännu mer på att det är din telefon som strular , försök låna en annan Android och prova
av TroyXC
När du sa det lät det så självklart, visst måste det vara telefonen.
Jag fastnade i mitt tänk och felsökning pga att ja systemåterställde luren och det fortfarande inte fungerade..

Men du hade rätt!

När man parkopplar luren så får man godkänna/tillåta att bilen hanterar ens kontakter.
Gick in på telefonens bluetooth inställningar för just bilen och bockade ur det.
Då funkar det!
Kopplar upp som den ska, kan ta och ringa samtal samt märkligt nog har ja alla kontakter och favoriter i bilen oxå.

Märkligt, men problemet löst antar jag.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck fö[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]