Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThorHammer
Har sedan i lördags haft problem med att larmet gått på min V60 vid ca kl 22-23 på kvällarna. Igår kväll ställde jag larmet på reducerad larmnivå men nu ikväll drog larmet igång igen. Gick ut med ficklampa och lyste lite runt bilen och upptäckte en mal inne i bilen. Lyste med lampan för att locka den till förardörren och fick ut den. Nöjd att ha löst problemet i ca 10 minuter när larmet gick igen. Ut, samma procedur, ännu en mal.
Har noterat vissa morgnar att de sitter under nedre gummilisten när man öppnar bagageluckan och det är ju lätt hänt att de flyger in i bilen när man försöker få bort dem.
Måste vara en del som kontaktar verkstad och tror det är fel på larmet.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Känner igen det där är lite "allergisk" mot att få in insekter i bilen då jag vet att dessa kan trigga larmet dessutom får man ju notisen först långt senare och då har bilen stått en bra stund o larmat en sak om man är nära en annan om man är en bit bort från den :bored:

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]