Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frgusto
Hej!
V60 D4 2019
Har en nyckel där inget händer när man tar i handtaget för att låsa upp eller trycker på handtaget för att låsa.
Det går bara låsa upp genom att trycka på knappen på nyckeln.
Har bytt batteriet till ett nytt Varta

Vad mer kan man göra?
Användarvisningsbild
av leiwi
Har du provat att stå på högersidan eller vid bakluckan, händer inget där heller? Den andra nyckeln fungerar den? om den gör det så är nog nyckeln trasig
av Sasjjj
På bilen i min signatur har jag upptäckt att det ibland är lite svårt att låsa med keyless, man tvingas verkligen pressa ett finger mot sensorn i ett par sekunder. Låsa upp fungerar helt perfekt.

Låsa upp och låsa med fjärren på nyckeln fungerar också helt perfekt
Användarvisningsbild
av Pliind
frgusto skrev:Hej!
V60 D4 2019
Har en nyckel där inget händer när man tar i handtaget för att låsa upp eller trycker på handtaget för att låsa.
Det går bara låsa upp genom att trycka på knappen på nyckeln.
Har bytt batteriet till ett nytt Varta

Vad mer kan man göra?
Är det samma symptom på alla handtag inklusive bagageluckan?
Användarvisningsbild
av leiwi
Sasjjj skrev:På bilen i min signatur har jag upptäckt att det ibland är lite svårt att låsa med keyless, man tvingas verkligen pressa ett finger mot sensorn i ett par sekunder. Låsa upp fungerar helt perfekt.

Är det lika på alla dörrhandtagen?
av Sasjjj
leiwi skrev:
Sasjjj skrev:På bilen i min signatur har jag upptäckt att det ibland är lite svårt att låsa med keyless, man tvingas verkligen pressa ett finger mot sensorn i ett par sekunder. Låsa upp fungerar helt perfekt.

Är det lika på alla dörrhandtagen?
I alla fall på förarsidan fram och bak. Låser nästan aldrig på passagerarsidan. Men det intressanta är att det vissa gånger fungerar klockrent.
Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen Ja[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Løst. Samme fjær som V90. Har alle […]

Naturvårdsverket.se EU-förordningen &[…]

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]