Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

leiwi skrev: lör 01 jun 2024, 17:33 Jag tror att Volvos utvecklare ( om det nu finns några) har fuuuuuuuult upp med att få Googlebilarna att fungera som tänkt och lovat :-)
Utvecklare finns det väl. Testare är jag mer osäker på om de finns och vad de i så fall gör. För inte kan de ha testat innan de släppt ut?
LazerHawke skrev: lör 01 jun 2024, 14:40 Hej

som topicen lyder vad saknar ni i respektive system? vore kul få en hum om vad ni saknar samt kan vara utan?

det ni listar kan man eventuellt lyfta till Volvocars utvecklare dvs.
I Sensus saknar jag följande.
* Hitta bästa väg från där jag är till ett visst mål (fungerande navigation alltså)
* Byta låt i Spotify. Alltså spela nästa. Utan att med jämna mellanrum behöva starta om Spotify.
* Slå på eller av förvärmningen. Utan felmeddelanden
* Ruttoptimering för laddhybrid. Som faktiskt är smartare än vad jag är.
* Apple CarPlay. En vettig version. Inte "härtill är jag nöjd och tvungen, men du skall fan inte få mer än ett litet tittfönster"
Det var väl ett litet axplock. Sammanfattning: jag saknar att Volvo faktiskt testat om det de gör är praktiskt användbart.
Fattiglapp skrev:
LazerHawke skrev: lör 01 jun 2024, 14:40 Hej

som topicen lyder vad saknar ni i respektive system? vore kul få en hum om vad ni saknar samt kan vara utan?

det ni listar kan man eventuellt lyfta till Volvocars utvecklare dvs.
I Sensus saknar jag följande.
* Hitta bästa väg från där jag är till ett visst mål (fungerande navigation alltså)
* Byta låt i Spotify. Alltså spela nästa. Utan att med jämna mellanrum behöva starta om Spotify.
* Slå på eller av förvärmningen. Utan felmeddelanden
* Ruttoptimering för laddhybrid. Som faktiskt är smartare än vad jag är.
* Apple CarPlay. En vettig version. Inte "härtill är jag nöjd och tvungen, men du skall fan inte få mer än ett litet tittfönster"
Det var väl ett litet axplock. Sammanfattning: jag saknar att Volvo faktiskt testat om det de gör är praktiskt användbart.
tack där är en bra början på tråden lite vad jag ville få ut av den hoppas nu att fler hakar på och fyller på med diverse punkter :-)
Fattiglapp skrev: lör 01 jun 2024, 18:08
leiwi skrev: lör 01 jun 2024, 17:33 Jag tror att Volvos utvecklare ( om det nu finns några) har fuuuuuuuult upp med att få Googlebilarna att fungera som tänkt och lovat :-)
Utvecklare finns det väl. Testare är jag mer osäker på om de finns och vad de i så fall gör. För inte kan de ha testat innan de släppt ut?
Testare har de massor av, det är vi
Rillee skrev: sön 02 jun 2024, 16:51
Fattiglapp skrev: lör 01 jun 2024, 18:08
Testare har de massor av, det är vi
Det har du rätt i. Men borde de inte då fråga vad vi tycker? Det räcker ju att jag kör förbi Bilia eller utstöter en hostning som kan påminna om ordet Bilia för att få en enkät från Volvo om vad vi tycker om deras verkstäder. Men ingen verkar fundera på vad vi tycker om bilarna.
Det närmaste jag kommit att ge synpunkt på mitt Volvoinnehav är nån enkät jag tror det var från Vi bilägare hur nöjd man var med bilen (V90 T6 Recharge MY22 i mitt fall). Men från Volvo har ingen frågat efter mina synpunkter. Men det bleve ord och inga visor(mycket ris och bara lite ros). Att Volvo Cars inte haft ett testcenter för mjukvaran tidigare utan först nyligen är nåt jag har svårt smälta. Det är vi brukare av deras bilar som fått lida av det, mjukvaran i Volvos Google infotainment har varit undermålig på många punkter och ur en del synvinklar. De som haft en Volvo som man bytte Sensus mot Google infotainment har kunnat se med egna ögon hur det funkat under de senare åren.
Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]