Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1574830
Hej,
innan uppdateringar hade jag enbart lock/unlock eller pre-heat.

Nu finns flera val. Vad är skillnaden mellan Heater och Remote Start? Har läst info på båda men kan inte riktigt förstå... ska jag ALLTID köra Heater när jag vill förvärma bilen? Ibland hinner jag bara förvärma 5min och det har tidigare räckt. När vill man använda Remote Start? Jag är förvirrad.

Om Remote Start enbart är att man startar bilen från avstånd förstår jag aldrig någonsin syftet med det? Jag vill bara att den ska vara bekväm när jag kommer fram... har det med att remote start är det som man kör på sommaren för att kyla och heater på vinterhalvåret för att förvärma kupén?

Bild

Bild från appen: https://imgur.com/a/Xr8aYzH
Senast redigerad av 2 Affan33, redigerad totalt 0 gång.
#1574887
Heater värmer motor och kupe om bilen är tillverkad före vecka 46 2018. Efter det värmer den bara kupen. Info om det finns på Volvo cars.
Däremot en undran om Remote start (senaste uppdateringen av appen) även drar igång värmaren nu när det fortfarande är kallt, eller endast startar motorn?
#1574892
Affan33 skrev:
246 skrev: ons 03 apr 2024, 01:27 Heater värmer motor och kupe om bilen är tillverkad före vecka 46 2018. Efter det värmer den bara kupen.
Så min 2021 V60 värmer inte motorn, känns korkat? Hela syftet är väl att förvärma kupén och skona motorn från kallstart? :-/
Ja, tyvärr är det så. Mitt bilköp föll på just det..jag ville ha en bil med både och. Fick leta efter bil som tillverkades före v46-2018.
MEN, det finns en lösning på detta (såg jag efter jag köpt bil), 2 pers här på forumet har kopplat ur en kontakt och då fått värme till motorn.
Tråden finns under v60-19 och rubriken heter "Värmer parkeringsvärmaren motorn öht V60cc -19/20"..finns ganska högt upp i listan och läs sidan 3 och 8. Där har du lösningen
S90 T5 däck/bromsskivor

Idag en V90CC, körd sedan ny feb. 2017, och[…]

Uppgradera bakbromsar.

Jag gjorde det på förra v60 t5 -15. Sk[…]

Hej Man läser en massa om allt strul med VEA-[…]

Ser ut som om jag behöver köpa ny AC-sla[…]