Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mickepet91
Hej ska nu beställa laddbox , har någon bra tips på box att rekommendera. Läste på Volvo sidan att man skulle kolla att "smart laddning" var kompatibel med Volvo. Vilka boxar är det?
Användarvisningsbild
av mickepet91
Tack för dom.
Dom två har jag kollat o verkar intressanta, min elektriker föreslog Garo entity Pro.
Har lite o fundera på. Håller på o gräver kabel grav nu ca 20 m. :bored:
av Torp142
Fick också förslag på Garo Entity Pro från lokala elektrikern (behöver inbyggt jordfelsskydd i boxen) , men bestämde mig för att vänta på den nyre modellen Garo Entity Compact som torde komma ut under hösten.
Användarvisningsbild
av mickepet91
Torp142 skrev: tis 25 jul 2023, 17:40 Fick också förslag på Garo Entity Pro från lokala elektrikern (behöver inbyggt jordfelsskydd i boxen) , men bestämde mig för att vänta på den nyre modellen Garo Entity Compact som torde komma ut under hösten.
Ok, vad blir nytt på den jämfört mot Pro?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Installerade en Charge Amps Halo (valde denna för att lastbalanseringen går att göra trådlöst) hos en bekant häromdan som kör Tesla 3.
Den är ju konstruerad i Sverige och de påstår att den är kompatibel med i stort alla elbilar, så Volvo borde nog inte vara något problem.
av TobiasHieta
kebabpizza skrev: tis 25 jul 2023, 21:23 Installerade en Charge Amps Halo (valde denna för att lastbalanseringen går att göra trådlöst) hos en bekant häromdan som kör Tesla 3.
Den är ju konstruerad i Sverige och de påstår att den är kompatibel med i stort alla elbilar, så Volvo borde nog inte vara något problem.
Vi har ChargeAmp Halo i BRF och jag laddar min Xc60 så snabbt det går med den, har inget negativt att säga om dom. Snygga med.
Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]

Får ju hoppas han inte gjorde🙄

Tjena! Som rubriken lyder så söker jag[…]