Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har i över ett år nu försökt jaga ett lågfrekvent rumlande/mullrande/klonkande ljud jag har på min V60 D3 MY19 (manuell)

Detta hörs främst när jag kör sakta - alltså parkeringsplats-körning typ. Jag upplever också att det är mindre/borta då det är kallt ute - dvs bilen är kall. När den sedan hunnit bli varm så hör jag det.

De flesta motorfästen och kuddar har bytts - antingen i syfte att felsöka detta eller pga andra problem jag haft.
Höger övre momentstag är bytt
Kudden som sitter under detta är bytt
Båda momentfästena nedre är bytta

Anledningen till att jag börjar tro att det INTE har med något motorfäste att göra är att jag hör mullrandet/vibrerandet även om jag bara rullar saktai neutral och motorn är i tomgång.

Allt rörande hjulupphängning kollades vid 6000-milaservicen för en månad sedan.

Det är alltså när jag kör/manövrerar sakta på en parkering (behöver inte vara ojämnheter eller hålor i marken) som jag har ett slags vibrerande lågfrekvent mullrande.

Jag sliter snart av mitt hår

Någon som har en idé? jag har garanti i några månader till på bilen...
Sådant har en tendens att fortplanta sig i hela bilen. Bara en tanke, har du kollat bagaget och att det inte ligger något där som rör sig. Jag hade en märklig grej med skaller och det hela var lastskyddet som vibrerade sig och det lät som att det kom från instrumentpanelen. Så fort jag fällde upp det, upphörde det. Jag ska sätta typ möbeltassar på det när det är i nedfällt läge. Hur är det med lastgaller eller insynsskydd för din del?
hullan skrev:Jag har tagit ut allting ur bilen inklusive barnstolar för att felsöka...
Läste någonstans om att vissa SPA-modeller haft problem med glappande bromsok och bromsbelägg men jag kan inte känna något som glappar på min.
Avgassystemet? Drivaxel?

Jag vet inte exakt hur det ser ut på V70, me[…]

Behöver ström till led lampor

Antar att ditt blixljus ska fungera även om b[…]

Nyköpt 240

Allt finns på nätet, här är e[…]

Jag har en V60 2012 med 5 knappars fjärrkontr[…]